1)
Kto celem przyciągania klienteli i ułatwiania warunków konkurencji podaje do wiadomości
powszechnej lub większego koła osób ze świadomością niezgodne z prawdą a zdolne do
wprowadzania w błąd fakty, dotyczące stosunków handlowych swego albo cudzego przedsiębiorstwa
jako to: jakości, właściwości, wartości, pochodzenia, przeznaczenia wytworów, towarów
lub świadczeń, sposobu sprowadzania wytworów i towarów, warunków i sposobów produkcji,
oznaczania cen żądanych, wyjątkowych sposobności nabycia (np. pozornej wyprzedaży,
rzekomego pochodzenia towarów z masy konkursowej i t. p.), odznaczeń, przysługujących
przedsiębiorstwu, przedsiębiorcy lub jego, organom, praw, z przedsiębiorstwem połączonych,
ś t. p., ulega karze grzywny do 6.000 złotych, lub aresztu do trzech tygodni, albo
obu karom łącznie. W razie szczególnie obciążających okoliczności grzywna może być
podwyższona do 12.000 złotych, a areszt do sześciu tygodni.
2)
Przepis ustępu pierwszego należy stosować także wtedy, gdy świadome wprowadzanie w
błąd publiczności lub odbiorców odbywa się przez znaki lub oznaczenia obrazowe, plastyczne,
liczbowe, słowne lub barwne, umieszczone na towarach, na lokalu albo w lokalu przedsiębiorstwa,
albo na ruchomościach, do prowadzenia przedsiębiorstwa służących.
3)
Sąd może wydać z urzędu lub na wniosek oskarżyciela publicznego zarządzenia na koszt
skazanego celem wyprowadzenia publiczności i odbiorców z błędu. Takiemi zarządzeniami
mogą być zwłaszcza ogłoszenia w dziennikach lub na lokalach przedsiębiorstwa, wyjaśniające
prawdziwy stan rzeczy, ogłoszenie wyroku, zniszczenie oznaczeń, ogłoszeń i innych
środków, w błąd wprowadzających i t.p.