Wniesienie roszczenia o odszkodowanie za przesyłki pocztowe, za kwoty, przesłane przekazami
pocztowemi i telegraficznemi, oraz za wpłaty na rachunek Pocztowej Kasy Oszczędności
następuje przez zgłoszenie na poczcie reklamacji na druku, przeznaczonym do tego celu,
lub w osobnem piśmie przy dołączeniu dowodu nadania.
Termin prekluzyjny do wniesienia roszczenia o odszkodowanie za przesyłki pocztowe
ustala się na 12 miesięcy, licząc od dnia następnego po nadaniu przesyłki. Takiż termin
do wniesienia roszczenia o odszkodowanie za kwoty, przesłane przekazami pocztowemi
i telegraficznemi, oraz za wpłaty lub wypłaty na rachunek Pocztowej Kasy Oszczędności
ustala się na 18 miesięcy, licząc od dnia następnego po uskutecznieniu wpłaty, względnie
od dnia następnego po dacie wystawienia przekazu czekowego w Pocztowej Kasie Oszczędności.
Po upływie tych terminów prawo do odszkodowania gaśnie.
Terminy do wniesienia roszczenia o zwrot opłat telegraficznych i telefonicznych określa
ordynacja telegraficzna i telefoniczna.