Ustawaz dnia 26 marca 1935 r.o budowie normalnotorowych kolei: Mława-Ostrołęka, Zegrze-Wyszków i Nowojelnia-Nowogródek

Art. 1.

Upoważnia się Rząd do budowy następujących normalnotorowych linij kolejowych użytku publicznego:

1)

Mława-Ostrołęka, o charakterze kolei drugorzędnej, ogólnej długości około 93 km., od stacji kolejowej Mława do połączenia z linją kolejową Ostrołęka - Chorzele;

2)

Zegrze - Wyszków, o charakterze kolei drugorzędnej, ogólnej długości około 40 km., od stacji kolejowej Zegrze do połączenia z linją kolejową Tłuszcz - Ostrołęka około stacji Wyszków;

3)

Nowojelnia - Nowogródek, o charakterze kolei znaczenia miejscowego, ogólnej długości około 26 km., od stacji kolejowej Nowojelnia do miasta Nowogródka.

Art. 2.

Terminy rozpoczęcia robót ustali Minister Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Art. 3.

Koszty budowy będą pokryte bądź drogą operacyj kredytowych, opartych na specjalnych tytułach prawnych, bądź z kredytów wstawianych do preliminarza rozchodów funduszu inwestycyjnego przedsiębiorstwa „Polskie Koleje Państwowe”.

Art. 4.

Wykonanie ustawy niniejszej porucza się Ministrowi Komunikacji w porozumieniu z Ministrem Skarbu.

Art. 5.

Ustawa niniejsza wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.