Art. 2.
Żołnierze-piloci rezerwy podlegają w czasie odbywania ochotniczych lotów ćwiczebnych
wojskowym przepisom służbowym i dyscyplinarnym oraz przepisom prawa karnego wojskowego
w tym samym zakresie, jak podczas odbywania obowiązkowych ćwiczeń rezerwy.
Art. 3.
Za każdy dzień służby w czasie odbywania ochotniczych lotów ćwiczebnych żołnierze-piloci
rezerwy otrzymują wynagrodzenie w wysokości:
3)
starsi szeregowcy i szeregowcy 3 zł.
Art. 6.
Żołnierze-piloci rezerwy podczas latania korzystają bezpłatnie z ekwipunku lotniczego,
stanowiącego własność Skarbu Państwa.
Art. 7.
Szeregowcy i starsi szeregowcy, a w miarę możności także podoficerowie, piloci rezerwy
otrzymują w czasie odbywania ochotniczych lotów ćwiczebnych zakwaterowanie w formacji
lotniczej, w której odbywają loty.
Art. 8.
Żołnierzom-pilotom rezerwy, zamieszkałym poza miejscem postoju formacji lotniczej,
w której mają odbywać lub odbywają ochotnicze loty ćwiczebne, służy prawo przejazdu
na koszt Skarbu Państwa koleją lub innym najtańszym środkiem lokomocji według zasad,
obowiązujących przy podróżach służbowych żołnierzy w czynnej służbie z miejsca zamieszkania
do miejsca postoju formacji lotniczej i z powrotem, najwyżej jednak 6 razy w ciągu
jednego półrocza (art. 4 ust. (2)).
Art. 10.
Z dniem wejścia w życie ustawy niniejszej tracą moc obowiązującą:
1)
rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 6 marca 1928 r. o ochotniczych lotach
ćwiczebnych (Dz. U. R. P. Nr 27, poz. 246),
2)
rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 7 października 1932 r. w sprawie
zmiany rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 6 marca 1928 r. o ochotniczych
lotach ćwiczebnych (Dz. U. R. P. Nr 87, poz. 739).
Art. 11.
Wykonanie ustawy mniejszej porucza się Ministrowi Spraw Wojskowych.
Art. 12.
Ustawa niniejsza wchodzi w tycie z dniem ogłoszenia.