1.
Minister Oświaty i Wychowania, w celu określonym w art. 35 ust. 1, w drodze rozporządzenia,
ustala:
1)
zasady tworzenia sieci szkolnej,
2)
klasyfikację zawodów i specjalności szkolnictwa zawodowego.
2.
Dla realizacji celu określonego w art. 35 ust. 1 Minister Oświaty i Wychowania ustala
zasady działania wszystkich typów szkół, zwanych dalej „szkołami”, innych placówek
oświatowo-wychowawczych i opiekuńczo-wychowawczych, zwanych dalej „innymi placówkami”,
z zastrzeżeniem postanowień art. 37, a w szczególności określa:
1)
statuty poszczególnych typów szkół i innych placówek,
3)
programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne dla przedmiotów ogólnokształcących
i ogólnozawodowych, zapewnia je oraz ustala normy wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne
do tych przedmiotów,
4)
działalność dydaktyczną, kierunki pracy wychowawczej oraz organizację roku szkolnego,
5)
warunki przyjmowania uczniów i wychowanków do szkół i innych placówek oraz przechodzenia
z jednych typów szkół do drugich,
6)
zasady przyznawania uczniom pomocy materialnej i korzystania przez nich z opieki wychowawczej,
7)
zasady klasyfikowania i promowania uczniów, przeprowadzania egzaminów oraz przyznawania
tytułów, wydawania świadectw i dyplomów stwierdzających kwalifikacje uzyskiwane po
ukończeniu szkół.
3.
Zadanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, jest realizowane na wniosek organów określonych
w art. 35 ust. 2, natomiast zadania, o których mowa w ust. 2, są realizowane po zasięgnięciu
opinii tych organów.
4.
Ministrowie Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej oraz Zdrowia i Opieki Społecznej,
a także inni ministrowie, kierownicy urzędów centralnych i zarządy centralnych związków
spółdzielczych, w porozumieniu z Ministrem Oświaty i Wychowania, mogą ustalać dodatkowe,
stosowne do właściwości zawodów poszczególnych branż, zasady funkcjonowania szkół
i innych placówek.