Art. 1.
Zadania gmin w ramach prac związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych
obejmują:
1)
jednorazowe przekazanie wojewódzkim urzędom statystycznym aktualnej liczby gospodarstw
i działek rolnych oraz wykazów indywidualnych gospodarstw i działek rolnych zawierających:
a)
imię i nazwisko oraz datę urodzenia władającego,
b)
numer identyfikujący gospodarstwo (działkę rolną) w dokumentacji gminy,
c)
adres władającego (miejscowość, ulicę, numer nieruchomości, numer mieszkania),
e)
powierzchnię użytków rolnych w gospodarstwie w hektarach fizycznych i przeliczeniowych,
f)
powierzchnię użytków rolnych działki,
2)
wykonanie do dnia 31 lipca 1994 r. następujących prac związanych z zorganizowaniem
i przeprowadzeniem spisu rolnego metodą reprezentacyjną:
a)
przedstawienie list kandydatów na ankieterów,
b)
udział w szkoleniu organizowanym przez wojewódzkie urzędy statystyczne oraz przeszkolenie
ankieterów,
c)
nadzorowanie przebiegu prac w terenie,
d)
współuczestniczenie w przeprowadzeniu spisu kontrolnego,
e)
przyjęcie materiałów od ankieterów, kontrola materiałów i sporządzenie wstępnych zestawień
zbiorczych dla gminy,
3)
przekazywanie corocznie - w terminie do dnia 15 maja - zmian w wykazach indywidualnych
gospodarstw i działek rolnych, o których mowa w pkt 1.
Art. 2.
Formę, zakres i szczegółowe terminy wykonania zadań zleconych, o których mowa w art.
1, określi Prezes Głównego Urzędu Statystycznego w drodze zarządzenia.
Art. 3.
Zadania, o których mowa w art. 1, gminy realizują jako zadania zlecone z zakresu administracji
rządowej.
Art. 4.
Zadania zlecone gminom, określone w ustawie, są finansowane ze środków będących w
dyspozycji Głównego Urzędu Statystycznego, które wojewódzkie urzędy statystyczne przekażą
gminom w terminie do dnia 31 lipca każdego roku.
Art. 5.
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.