1.
Zarządy gmin rozpatrzą do dnia 31 grudnia 1997 r. wnioski o sprzedaż lub oddanie gruntu
w użytkowanie wieczyste, złożone do zarządu gminy do dnia 31 grudnia 1995 r. przez
kandydatów do spółdzielni mieszkaniowych, objętych listami prowadzonymi przez wojewodów
lub zarejestrowanych w spółdzielniach mieszkaniowych, którzy do końca 1990 r. zgromadzili
wymagane wkłady mieszkaniowe, są pełnoletni i nie posiadają samodzielnych mieszkań
bądź mieszkają w lokalach, w których na osobę przypada mniej niż 5 m2 powierzchni
mieszkalnej, zamierzają podjąć we własnym zakresie budowę domu jednorodzinnego lub
wspólną budowę domu mieszkalnego dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych
i nie nabyli uprawnień do otrzymania rekompensaty pieniężnej.
2.
Zarząd gminy sprzedaje lub oddaje grunty w użytkowanie wieczyste w trybie publicznego
przetargu ustnego, ograniczonego do osób, o których mowa w ust. 1.
3.
Zawarcie umowy sprzedaży lub umowy o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste powoduje
skreślenie kandydata z listy prowadzonej przez wojewodę lub z rejestru spółdzielni.