1.
Obywatele Rzeczypospolitej Polskiej, którzy stale przebywają na terytorium kraju i
w dniu 31 grudnia roku poprzedzającego rok emisji świadectw udziałowych mają ukończone
18 lat, są uprawnieni do otrzymania jednakowej liczby świadectw udziałowych, zwanych
dalej „powszechnymi świadectwami udziałowymi”, podlegających wymianie na akcje funduszy
innych niż te, o których mowa w art. 8.
2.
Sporządzanie spisów osób uprawnionych do otrzymania powszechnych świadectw udziałowych,
poza spisami osób uprawnionych, które nie są zameldowane na pobyt stały, należy do
zadań zleconych gmin. Sporządzenie spisów osób uprawnionych do otrzymania powszechnych
świadectw udziałowych, które nie są zameldowane na pobyt stały w kraju, należy do
zadań Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
3.
W terminach przeznaczonych na wydawanie powszechnych świadectw udziałowych każdy obywatel
może wnieść reklamację na nieprawidłowość sporządzenia spisu. Reklamację na nieprawidłowość
sporządzenia spisu osób uprawnionych, które są zameldowane na pobyt stały, wnosi się
do sporządzającego spis, zaś na nieprawidłowość sporządzenia spisu osób uprawnionych,
które nie są zameldowane na pobyt stały, do wojewody właściwego według ostatniego
miejsca zameldowania na pobyt stały osoby uprawnionej, a w jego braku - do wojewody
właściwego według miejsca wydania dowodu osobistego osobie uprawnionej.
4.
Wójt (burmistrz, prezydent), wojewoda obowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w
ciągu 30 dni od jej wniesienia i do wydania decyzji w sprawie dokonania zmian w spisie
osób uprawnionych.