1.
Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu
środków porozumiewania się na odległość, w szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego
lub zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia,
katalogu, telefonu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu,
wideotekstu, poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem
konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
2.
Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania ofert lub zamówień
albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w sposób zrozumiały informować o
zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto ją składa.
3.
Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną, automatycznym urządzeniem
wywołującym i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie
za uprzednią zgodą konsumenta.