3.
Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów
lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej «reklamą porównawczą», stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Reklama
porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące
przesłanki:
1)
nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
2)
w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych kryteriów porównuje
towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu,
3)
w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, sprawdzalnych
i typowych cech tych towarów i usług, do których może należeć także cena,
4)
nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego konkurentem,
ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi, oznaczeniami przedsiębiorstwa
lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,
5)
nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa
lub innych oznaczeń odróżniających, a także okoliczności dotyczących konkurenta,
6)
w odniesieniu do towarów z geograficznym oznaczeniem regionalnym odnosi się zawsze
do towarów z takim samym oznaczeniem,
7)
nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa
lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też geograficznego oznaczenia
regionalnego produktów konkurencyjnych,
8)
nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa towaru lub usługi
opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym oznaczeniem odróżniającym.
4.
Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków,
jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierać informację,
że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania
usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również
datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały.