2.
W innych niż określone w ust. 1 przypadkach ustalenie prawa do jednorazowego dodatku
rodzinnego oraz jego wypłata następuje na udokumentowany wniosek złożony przez osobę
ubiegającą się o ten dodatek, w terminie do dnia 31 października 2000 r., u pracodawcy
lub w innej jednostce organizacyjnej właściwej dla wypłaty zasiłku rodzinnego, zgodnie
z art. 20 ustawy, o której mowa w ust. 1.
3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać dane dotyczące:
1)
pracodawcy lub innej jednostki organizacyjnej zobowiązanej do wypłaty jednorazowego
dodatku rodzinnego,
2)
osoby ubiegającej się o wypłatę jednorazowego dodatku rodzinnego (imię, nazwisko,
data urodzenia, numer PESEL, numer NIP, a w razie gdy nie nadano tych numerów lub
jednego z nich - seria i numer dowodu osobistego lub paszportu oraz w razie potrzeby
numer emerytury/renty lub numer konta w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego),
3)
dzieci pozostających na utrzymaniu osoby ubiegającej się o jednorazowy dodatek rodzinny
(imię, nazwisko, numer PESEL, data urodzenia, stan cywilny),
4)
inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień do jednorazowego dodatku rodzinnego,
wynikające z art. 2.
4.
Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku, o którym mowa
w ust. 2.
5.
Wypłata jednorazowego dodatku rodzinnego z urzędu następuje w terminie wypłaty zasiłków
rodzinnych za październik 2000 r., natomiast na wniosek - nie później niż do dnia
15 grudnia 2000 r.
6.
Na jedno dziecko wypłaca się tylko jeden jednorazowy dodatek rodzinny.
7.
W przypadku zbiegu prawa rodziców lub opiekunów prawnych do jednorazowego dodatku
rodzinnego, dodatek wypłaca się temu z rodziców lub opiekunów, który jest uprawniony
do zasiłku rodzinnego za październik 2000 r., a w sytuacji, o której mowa w ust. 2,
temu, który zażąda wypłaty dodatku, z zastrzeżeniem ust. 8.
8.
Jeżeli dzieci nie pozostają we wspólnym gospodarstwie domowym z obojgiem rodziców,
uprawnionym do jednorazowego dodatku rodzinnego jest ten z rodziców, z którym dzieci
przebywają.