1.
Podmiot świadczący usługi certyfikacyjne, z zastrzeżeniem ust. 5 oraz art. 10 ust.
1 pkt 9, przechowuje i archiwizuje dokumenty i dane w postaci elektronicznej bezpośrednio
związane z wykonywanymi usługami certyfikacyjnymi w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywanych dokumentów i danych.
2.
W przypadku kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne obowiązek
przechowania dokumentów i danych, o których mowa w ust. 1, trwa przez okres 20 lat
od chwili powstania danego dokumentu lub danych.
3.
W przypadku zaprzestania działalności przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi
certyfikacyjne, dokumenty i dane, o których mowa w ust. 1, przechowuje minister właściwy
do spraw gospodarki albo wskazany przez niego podmiot. Za przechowywanie dokumentów
i danych, o których mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw gospodarki pobiera opłatę,
nie wyższą jednak niż równowartość w złotych 1 euro za każdy wydany certyfikat, którego
dokumentacja podlega przechowywaniu, obliczoną według kursu średniego ogłaszanego
przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu zaprzestania działalności przez
kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne. Opłata ta powinna być przeznaczona
na sfinansowanie czynności, o których mowa w zdaniu pierwszym.
4.
Minister właściwy do spraw gospodarki określi, w drodze rozporządzenia, tryb uiszczania
i wysokość opłat, o których mowa w ust. 3, uwzględniając ilość oraz planowane koszty
przechowywania dokumentów i danych, o których mowa w ust. 1.
5.
Podmiot świadczący usługi certyfikacyjne niszczy dane służące do składania poświadczeń
elektronicznych niezwłocznie po unieważnieniu lub po upływie okresu ważności zaświadczenia
certyfikacyjnego wykorzystywanego do weryfikacji tych poświadczeń.