1.
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania
jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu
miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2.
W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa
się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi
lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu
określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia
co do takiego przeznaczenia towaru.
3.
W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny
z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany,
oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.
Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta
lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim
towar ma je zachować.
4.
Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza
towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa,
oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy,
znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.