1.
Obsługę Komisji zapewnia Urząd Komisji, zwany dalej „Urzędem”.
2.
Urzędem kieruje Przewodniczący Komisji.
3.
Organizację Urzędu określa statut Urzędu, nadany w drodze zarządzenia, przez ministra
właściwego do spraw instytucji finansowych w porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw zabezpieczenia społecznego.
4.
Wynagrodzenia i premie Przewodniczącego Komisji i jego zastępców oraz pracowników
Urzędu są finansowane z wpłat, o których mowa w art. 14.
5.
Minister właściwy do spraw instytucji finansowych określa, w drodze rozporządzenia,
szczegółowe zasady kształtowania wielkości środków przeznaczonych na premie dla Przewodniczącego
Komisji i jego zastępców oraz ustalania wysokości tych premii, a także szczegółowe
zasady kształtowania wielkości środków na wynagrodzenia i premie dla pracowników Urzędu
oraz ustalania wysokości tych wynagrodzeń i premii, uwzględniając w szczególności
organizację Urzędu, konieczność zapewnienia właściwej realizacji zadań Komisji i Urzędu
w zakresie sprawowanego nadzoru oraz poziom płac w instytucjach nadzorowanych.