po rozpoznaniu, z udziałem wnioskodawcy i sądu przedstawiającego pytanie prawne oraz
Sejmu, Prokuratora Generalnego i Ministra Zdrowia, na rozprawie w dniu 18 grudnia
2002 r.:
1)
wniosku Federacji Związków Pracodawców Zakładów Opieki Zdrowotnej Rzeczypospolitej
Polskiej o zbadanie zgodności art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 1994 r. o negocjacyjnym systemie kształtowania
przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców oraz o zmianie niektórych ustaw
(Dz. U. z 1995 r. Nr 1, poz. 2, ze zm.) z art. 2 i art. 32 Konstytucji;
2)
pytania prawnego Sądu Rejonowego - Sądu Pracy w Chełmie co do zgodności:
a)
art. 4a ustawy z dnia 16 grudnia 1994 r. o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu
przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców oraz o zmianie niektórych ustaw
(Dz. U. z 1995 r. Nr 1, poz. 2, ze zm.) z art. 2, art. 7 i art. 20 Konstytucji,
b)
art. 3 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r. o zmianie ustawy o negocjacyjnym systemie
kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców oraz o zmianie
niektórych ustaw i ustawy o zakładach opieki zdrowotnej
(Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 45) z art. 2 i art. 7 Konstytucji;
3)
wniosku Federacji Związków Pracodawców Zakładów Opieki Zdrowotnej o zbadanie zgodności
art. 4a ust. 1 i 2 w zw. z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 1994 r. o negocjacyjnym
systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców oraz o
zmianie niektórych ustaw
(Dz. U. z 1995 r. Nr 1, poz. 2, ze zm.) z art. 2, art. 20, art. 32 ust. 1 i 2 Konstytucji,