1.
Zezwolenie, o którym mowa w art. 65, wydaje w drodze decyzji administracyjnej, na
pisemny wniosek organizatora imprezy, zwany dalej „wnioskiem”, złożony co najmniej
na 30 dni przed planowym terminem jej rozpoczęcia, organ zarządzający ruchem na drodze,
na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych
kilku organom - organem właściwym jest:
1)
w przypadku dróg różnych kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii;
2)
w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia
imprezy.
2.
Organizator imprezy przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi
dokumentami do:
1)
właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji,
a także
2)
komendanta oddziału Straży Granicznej - jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej,
lub
3)
komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej - jeżeli impreza jest przeprowadzana na
drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek
organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
3.
Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1)
imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
3)
informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
4)
informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
5)
wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca
imprezy na terenie poszczególnych województw;
6)
podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
4.
Do wniosku należy dołączyć:
1)
szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników
imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
2)
wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie
poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka,
a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
3)
program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi
jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia
uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
4)
plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3;
5)
zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na
trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku
uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do
ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
6)
pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania
jej na terenach leśnych.
5.
Organ, o którym mowa w ust. 1, wydaje zezwolenie po:
1)
zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego
Policji, a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach w strefie nadgranicznej
albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek
organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej
- odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki
Żandarmerii Wojskowej; opinię doręcza się organowi, który o nią wystąpił, w terminie
14 dni od dnia wystąpienia;
2)
uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia
imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.