1.
Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego lub z jego upoważnienia wojewoda
wzywa organizację pożytku publicznego do usunięcia, w wyznaczonym terminie, uchybień
stwierdzonych w wyniku kontroli.
2.
W przypadku nieusunięcia uchybień przez organizację pożytku publicznego minister właściwy
do spraw zabezpieczenia społecznego może wystąpić do sądu rejestrowego o wykreślenie
informacji, o której mowa w art. 22 ust. 1, lub o wykreślenie tej organizacji z Krajowego
Rejestru Sądowego.
3.
W przypadku nieusunięcia uchybień dotyczących spełniania wymogów, określonych odpowiednio
w art. 20 oraz art. 21, przez organizację pożytku publicznego, minister właściwy do
spraw zabezpieczenia społecznego występuje do sądu rejestrowego o wykreślenie tej
organizacji z Krajowego Rejestru Sądowego.
4.
W przypadku wykreślenia organizacji pożytku publicznego lub informacji, o której mowa
w art. 22 ust. 1, z Krajowego Rejestru Sądowego, organizacja ta jest obowiązana, w
terminie 6 miesięcy, wykorzystać na własną działalność w zakresie, o którym mowa w
art. 4, środki pochodzące ze zbiórek publicznych, zebrane w okresie posiadania statusu
organizacji pożytku publicznego.
5.
Środki niewykorzystane w sposób i w terminie określonych w ust. 4 organizacja jest
obowiązana przekazać niezwłocznie na rzecz, prowadzącej działalność statutową w tym
samym lub zbliżonym zakresie, organizacji pożytku publicznego wskazanej przez ministra
właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego. Przekazanie środków nie stanowi w
takim przypadku darowizny w rozumieniu odrębnych przepisów.