po rozpoznaniu, z udziałem wnioskodawcy oraz Sejmu i Prokuratora Generalnego, na rozprawie
w dniu 19 maja 2003 r., wniosku Rzecznika Praw Obywatelskich o zbadanie zgodności:
2)
art. 19 ust. 1 pkt 3 ustawy powołanej w punkcie 1 w zakresie, w jakim przepisy te
określają nowe, mniej korzystne w stosunku do ustawy przed nowelizacją, warunki niezbędne
dla otrzymania zezwolenia na osiedlenie się, bez ustanowienia w tym zakresie przepisów
przejściowych, z konstytucyjną zasadą zaufania obywateli do państwa i stanowionego
przez nie prawa, tj. z art. 2 Konstytucji;
3)
art. 24a ust. 1 ustawy powołanej w punkcie 1 w zakresie, w jakim przepis ten różnicuje
cudzoziemców i obywateli polskich, współmałżonków cudzoziemców w zakresie uprawnienia
do składania wniosku o osiedlenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej współmałżonka
cudzoziemca, z art. 32 w związku z art. 2 Konstytucji,
2.
Art. 19 ust. 1 pkt 3 ustawy powołanej w punkcie 1 w zakresie, w jakim przepisy te
określają nowe, mniej korzystne w stosunku do ustawy przed nowelizacją, warunki niezbędne
dla otrzymania zezwolenia na osiedlenie się, nie jest niezgodny z zasadą zaufania
obywateli do państwa i stanowionego przez nie prawa, tj. z art. 2 Konstytucji.
3.
Art. 24a ust. 1 ustawy powołanej w punkcie 1 w zakresie, w jakim przepis ten pozbawia
obywateli polskich uprawnienia do składania w tym trybie wniosku o połączenie ich
z członkami rodziny - cudzoziemcami, jest niezgodny z art. 32 w związku z art. 2 Konstytucji.
Art. 24a ust. 1 ustawy powołanej w punkcie I. 3. w zakresie zaskarżenia traci moc
z dniem 31 grudnia 2003 r.