1.
Wysokość należnych opłat, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 1, 3 i 8-11, ustala
organ administracji miar w drodze decyzji, biorąc pod uwagę charakter, zakres i czas
trwania wykonanych czynności oraz obowiązujące stawki godzinowe za czas pracy pracowników
administracji miar.
2.
Wysokość należnych opłat, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 2 i 4-7, ustala we własnym
zakresie wnioskodawca na podstawie obowiązujących stawek.
3.
Wnioskodawca uiszcza opłaty, o których mowa w:
1)
art. 24 ust. 2 pkt 2 i 7 - w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku,
2)
art. 24 ust. 2 pkt 4-6 - w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
4.
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym
do spraw gospodarki, określi, w drodze rozporządzenia, wysokość i tryb pobierania
opłat, o których mowa w art. 24, uwzględniając rodzaje przyrządów pomiarowych, charakter
wykonywanych czynności, stopień skomplikowania i czas trwania przeprowadzanych badań
i sprawdzeń oraz ich uzasadnione koszty, a także wskaźniki wzrostu cen towarów i usług
konsumpcyjnych oraz dodatkowo mając na uwadze w przypadku opłat, o których mowa w
art. 24 ust. 2 pkt 4 i 5:
1)
zakres udzielanych upoważnień i zezwoleń,
2)
okres czasu, na jaki upoważnienia i zezwolenia są wydawane.