po rozpoznaniu, z udziałem wnioskodawcy, Sejmu, Prezesa Rady Ministrów i Prokuratora
Generalnego, na rozprawie w dniu 16 marca 2004 r., wniosku Rzecznika Praw Obywatelskich
o zbadanie zgodności:
1)
art. 6 dekretu z dnia 18 września 1954 r. o likwidacji niepodjętych depozytów i nieodebranych
rzeczy
(Dz. U. Nr 41, poz. 184, ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 marca 1971 r. w sprawie orzekania o przejściu
depozytów na własność Państwa
(Dz. U. Nr 7, poz. 78, ze zm.) z art. 92 ust. 1 i art. 64 ust. 3 Konstytucji,
2)
§ 1 rozporządzenia wskazanego w pkt 1 z art. 2 i art. 64 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,
3)
art. 235 w związku z art. 231 § 1 zdanie 2 i w związku z art. 465 § 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. -
Kodeks postępowania karnego
(Dz. U. Nr 89, poz. 555, ze zm.) oraz w związku z dekretem i rozporządzeniem wskazanymi w pkt 1, w zakresie, w jakim
nie przewidują możliwości sądowej kontroli postanowienia prokuratora o przejściu depozytu
na rzecz Skarbu Państwa, z art. 45 ust. 1 i art. 77 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,
3.
Art. 235 w związku z art. 231 § 1 zdanie 2 i w związku z art. 465 § 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. -
Kodeks postępowania karnego
(Dz. U. Nr 89, poz. 555, ze zm.) oraz w związku z dekretem wymienionym w pkt 1 i rozporządzeniem wymienionym w pkt
2, w zakresie, w jakim nie przewiduje sądowej kontroli postanowienia prokuratora o
przejściu depozytu na rzecz Skarbu Państwa, są niezgodne z art. 45 ust. 1 i art. 77
ust. 2 Konstytucji.