1.
Osobie uprawnionej do świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o koordynacji,
w celu korzystania ze świadczeń zdrowotnych z ubezpieczenia zdrowotnego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, Fundusz wydaje dokument potwierdzający prawo do świadczeń
zdrowotnych, zwany dalej „poświadczeniem”, z zastrzeżeniem art. 71a ust. 2.
2.
Poświadczenie zawiera następujące dane:
3)
numer PESEL, a w przypadku gdy ubezpieczonemu nie nadano tego numeru - serię i numer
dowodu osobistego lub paszportu, albo numer identyfikacyjny innego dokumentu, na podstawie
którego możliwe jest ustalenie danych osobowych;
4)
adres miejsca zamieszkania;
5)
nazwę instytucji zagranicznej, na koszt której będą udzielane świadczenia zdrowotne;
6)
adres miejsca zamieszkania lub pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
7)
zakres świadczeń zdrowotnych przysługujących uprawnionemu w rozumieniu przepisów o
koordynacji;
8)
okres przysługiwania świadczeń zdrowotnych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3.
Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Prezesa Funduszu, określi,
w drodze rozporządzenia, sposób wydawania poświadczenia oraz jego wzór, uwzględniając
dane, o których mowa w ust. 2, oraz dokumenty, na podstawie których są wydawane poświadczenia,
kierując się koniecznością zapewnienia dostępu do świadczeń zdrowotnych i rzetelnego
potwierdzania prawa do tych świadczeń.