Dokumentami potwierdzającymi fakt posiadania lub zarządu przez państwową jednostkę
organizacyjną „Poczta Polska, Telegraf i Telefon” i Pocztę Polską gruntów, o których
mowa w art. 15a ust. 1, mogą być:
1)
odpis z księgi wieczystej, zaświadczenie z księgi wieczystej zamkniętej lub ze zbioru
dokumentów dla nieruchomości, jeżeli treść takiego odpisu lub zaświadczenia świadczy
o posiadaniu gruntów przez państwową jednostkę organizacyjną „Poczta Polska, Telegraf
i Telefon” lub Pocztę Polską lub ich poprzedników prawnych,
2)
wypis z ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
3)
wypis z ewidencji środków trwałych, prowadzonej przez państwową jednostkę organizacyjną
„Poczta Polska, Telegraf i Telefon” lub Pocztę Polską, dotyczącego budynków, budowli
lub innych urządzeń trwale związanych z gruntem,
4)
umowa najmu, dzierżawy, użyczenia lub inna umowa,
7)
dokument poświadczający fakt ponoszenia przez państwową jednostkę organizacyjną „Poczta
Polska, Telegraf i Telefon” lub Pocztę Polską opłat z tytułu użytkowania nieruchomości
lub zarządu nieruchomością albo płacenia podatków od nieruchomości,
8)
inne dokumenty potwierdzające realizację inwestycji na posiadanym gruncie i świadczących
o poniesieniu przez państwową jednostkę organizacyjną „Poczta Polska, Telegraf i Telefon”
lub Pocztę Polską lub ich poprzedników prawnych, własnych środków finansowych na finansowanie
budowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy oraz modernizacji lub likwidacji
budynków, innych urządzeń i lokali, w szczególności takie, jak:
a)
sprawozdania dotyczące finansowania inwestycji,
b)
decyzje o przekazaniu środków finansowych na inwestycje,
c)
umowy o współfinansowaniu kosztów inwestycji,
d)
orzeczenia i protokoły z badania bilansów.