§ 1.
W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42 i 43:
1)
poczta przechowuje pismo przez okres czternastu dni w swojej placówce pocztowej -
w przypadku doręczania pisma przez pocztę,
2)
pismo składa się na okres czternastu dni w urzędzie właściwej gminy (miasta) - w przypadku
doręczania pisma przez pracownika urzędu gminy (miasta) lub upoważnioną osobę lub
organ.
§ 2.
Zawiadomienie o pozostawieniu pisma wraz z informacją o możliwości jego odbioru w
terminie siedmiu dni, licząc od dnia pozostawienia zawiadomienia w miejscu określonym
w § 1, umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe,
na drzwiach mieszkania adresata, jego biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat
wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w widocznym miejscu przy wejściu na posesję
adresata.
§ 3.
W przypadku niepodjęcia przesyłki w terminie, o którym mowa w § 2, pozostawia się
powtórne zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż
czternaście dni od daty pierwszego zawiadomienia.
§ 4.
Doręczenie uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia okresu, o którym mowa w
§ 1, a pismo pozostawia się w aktach sprawy.