1.
Postępowanie w sprawie zwrotu podatku i jego wypłata jest zadaniem z zakresu administracji
rządowej.
2.
Na realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, gmina otrzymuje dotację celową z budżetu
państwa.
3.
Środki na dotację, o której mowa w ust. 2, są ustalane w rezerwie celowej budżetu
państwa.
4.
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek ministra właściwego do
spraw rozwoju wsi, przekazuje gminom, za pośrednictwem wojewodów, dotację, o której
mowa w ust. 2.
5.
Przy ustalaniu wysokości dotacji celowej na realizację zadania, o którym mowa w ust.
1, uwzględnia się koszty ustalania i wypłacania zwrotu podatku producentom rolnym,
ponoszone przez gminę, w wysokości 2% łącznej kwoty dotacji wypłaconych w danej gminie.
6.
Minister właściwy do spraw rozwoju wsi, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw
finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, tryb przekazywania gminom
dotacji celowej oraz sposób jej rozliczania, a także zakres i tryb składania sprawozdań
w tym zakresie, mając na względzie zapewnienie sprawnego przekazywania gminom środków
na dotację, o której mowa w ust. 2, oraz zapewnienie prawidłowego ich wykorzystania.