1.
Akta spraw, w których postępowanie zostało zakończone, oraz zbędne urządzenia ewidencyjne
przechowuje Krajowa Rada Komornicza przez okres konieczny ze względu na rodzaj i charakter
sprawy, terminy przedawnienia, interesy osób biorących udział w postępowaniu oraz
znaczenie materiałów zawartych w aktach jako źródło informacji. Do przechowywania
akt spraw i urządzeń ewidencyjnych stosuje się odpowiednio przepisy art. 34 ust. 1 i art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach.
2.
Kontrolę postępowania z aktami spraw i urządzeniami ewidencyjnymi przechowywanymi
przez Krajową Radę Komorniczą sprawuje archiwum państwowe wskazane przez Naczelnego
Dyrektora Archiwów Państwowych.
3.
Po okresie przechowywania przez Krajową Radę Komorniczą akta spraw oraz urządzenia
ewidencyjne stanowiące materiały archiwalne przekazuje się do właściwych archiwów
państwowych wskazanych, w drodze zarządzenia, przez prezesa sądu, przy którym działa
komornik. Akta spraw oraz urządzenia ewidencyjne niestanowiące materiałów archiwalnych
za zgodą dyrektora właściwego archiwum państwowego podlegają zniszczeniu.
4.
Minister Sprawiedliwości określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki, tryb
i terminy przechowywania i przekazywania akt spraw oraz zbędnych urządzeń ewidencyjnych,
a także warunki i tryb ich niszczenia po upływie okresu przechowywania, uwzględniając
w szczególności rodzaje spraw i urządzeń ewidencyjnych oraz właściwe zabezpieczenie
przed dostępem osób nieuprawnionych, utratą lub zniszczeniem.