1.
Wymagania dotyczące dostępu. Wszystkie wymagania i poziomy ochrony zostaną kompleksowo
włączone do planu ochrony portu.
2.
Wymagania w zakresie kontroli dokumentów tożsamości, bagażu i ładunku.
Wymagania mogą mieć zastosowanie do poszczególnych bądź wszystkich sektorów. Osoby
wchodzące lub znajdujące się w danym sektorze mogą podlegać kontroli. Plan ochrony
portu w odpowiedni sposób uwzględni wyniki oceny stanu ochrony portu, stanowiącej
narzędzie, przy użyciu którego zostaną ustalone wymagania w zakresie ochrony dla każdego
sektora, na każdym poziomie ochrony. Jeżeli zostaną wprowadzone specjalne karty identyfikacyjne
dla celów ochrony portu, to zostaną ustanowione przejrzyste procedury ich wydawania,
kontroli, używania i zwrotu. Procedury takie powinny uwzględniać szczególny charakter
niektórych grup użytkowników portów, dopuszczając specjalne środki w celu ograniczenia
negatywnych skutków wymagań dotyczących kontroli dostępu. Kategoryzacja powinna uwzględniać
co najmniej: osoby podróżujące, urzędników oraz funkcjonariuszy służb państwowych,
osoby stale pracujące w porcie lub regularnie go odwiedzające, mieszkańców portu oraz
osoby okazjonalnie pracujące w porcie lub okazjonalnie go odwiedzające.
3.
Łączność z organami współdziałającymi.
W razie potrzeby plan powinien przewidywać połączenie systemu informacyjnego portu
z systemami informacyjnymi organów i służb współdziałających.
4.
Procedury i środki dotyczące postępowania z „podejrzanymi”: ładunkiem, bagażem, zapasami
paliwa lub żywności, osobami, w tym wyznaczenie obszaru chronionego.
Procedury i środki powinny obejmować inne zidentyfikowane zagrożenia ochrony.
5.
Wymagania dotyczące sektorów lub działalności w obrębie sektorów.
Zarówno potrzebę zastosowania różnych rozwiązań technicznych, jak i same rozwiązania
określa się na podstawie oceny stanu ochrony portu.
6.
Oznakowanie.
Obszary, w których stosuje się wymagania dotyczące dostępu lub kontroli, powinny być
odpowiednio oznakowane. Wymagania dotyczące dostępu i kontroli powinny uwzględniać
obowiązujące przepisy prawne i przyjętą praktykę.
7.
Komunikacja oraz poświadczenia bezpieczeństwa.
Wszystkie istotne informacje dotyczące ochrony są odpowiednio przekazywane, zgodnie
z przepisami w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz zapisami zawartymi w planie.
Ze względu na wrażliwość niektórych informacji, komunikacja powinna być oparta na
zasadzie ścisłej potrzeby.
8.
Raporty o naruszeniach ochrony.
W celu zapewnienia szybkiego reagowania, plan ochrony portu powinien określać jasne
wymagania dotyczące przekazywania oficerowi ochrony portu lub organowi ochrony portu
raportów o wszystkich naruszeniach ochrony.
9.
Integracja z innymi planami w zakresie ochrony.
Plan uwzględnia rozwiązania przewidziane w innych planach oraz stosowane i obowiązujące
w porcie inne działania zapobiegawcze i kontrolne.
10.
Integracja z planami reagowania lub włączenie określonych środków reagowania, procedur
i działań.
Plan będzie szczegółowo opisywać wzajemne oddziaływanie i koordynację z innymi planami
reagowania i planami awaryjnymi.
11.
Wymogi dotyczące szkoleń i ćwiczeń.
12.
Organizacja eksploatacyjnej ochrony portu i procedury robocze.
Plan ochrony portu powinien szczegółowo określać organizację w zakresie ochrony portu,
podział zadań i procedury robocze. Powinien również, w razie potrzeby, szczegółowo
określać zasady koordynacji z oficerami ochrony obiektów portowych i statków.
Plan ochrony portu powinien zawierać również:
1)
dane dotyczące jednostki ochrony portu, w tym:
b)
rodzaj i ilość uzbrojenia i amunicji,
c)
sposób zabezpieczenia broni i amunicji;
2)
dane dotyczące rodzaju zabezpieczeń technicznych;
3)
zasady organizacji i wykonywania ochrony.
13.
Procedury przyjmowania i aktualizacji planu ochrony portu.