1.
Podmiot ubiegający się o wpis do ewidencji powinien spełniać wymogi określone w art.
5-11, a także posiadać wpis do ewidencji działalności gospodarczej albo Krajowego
Rejestru Sądowego.
2.
Podstawą podjęcia przez okręgową radę lekarsko-weterynaryjną uchwały w sprawie wpisu
zakładu leczniczego dla zwierząt do ewidencji jest wniosek podmiotu prowadzącego zakład.
3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, zawiera:
1)
imię i nazwisko albo nazwę podmiotu prowadzącego zakład leczniczy dla zwierząt oraz
jego adres miejsca zamieszkania albo siedziby;
2)
nazwę zakładu leczniczego dla zwierząt oraz jego adres i numer telefonu;
3)
regulamin zakładu leczniczego dla zwierząt;
4)
informację o rodzaju i zakresie świadczonych usług weterynaryjnych;
5)
imię i nazwisko kierownika zakładu leczniczego dla zwierząt;
6)
informację o liczbie pracowników, w tym lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego;
7)
numer w ewidencji działalności gospodarczej albo numer wpisu do Krajowego Rejestru
Sądowego.
4.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, podmiot prowadzący zakład leczniczy dla zwierząt
dołącza zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej albo do Krajowego
Rejestru Sądowego oraz oświadczenie następującej treści:
„
Oświadczam, że:
1)
dane zawarte we wniosku o wpis do ewidencji zakładów leczniczych dla zwierząt są kompletne
i zgodne z prawdą;
”
.
5.
Oświadczenie powinno również zawierać:
1)
imię i nazwisko albo nazwę podmiotu prowadzącego zakład leczniczy dla zwierząt oraz
jego adres miejsca zamieszkania albo siedziby;
2)
oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3)
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu prowadzącego zakład leczniczy
dla zwierząt, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
6.
Organ prowadzący ewidencję, w terminie 50 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa
w ust. 2, oraz oświadczenia, o którym mowa w ust. 4, po sprawdzeniu tych dokumentów
dokonuje wpisu do ewidencji oraz wydaje wnioskodawcy zaświadczenie o wpisie.
7.
Jeżeli organ prowadzący ewidencję nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa w ust.
6, a od dnia wpływu wniosku o wpis do tego organu upłynęło 60 dni, wnioskodawca może
rozpocząć działalność po uprzednim zawiadomieniu o tym na piśmie organu, który nie
dokonał wpisu. Nie dotyczy to przypadku, w którym organ wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia
wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takim
przypadku termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu
uzupełnienia wniosku o wpis.
8.
Do zmiany wpisu do ewidencji stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wpisu do ewidencji.