1.
Prezes Urzędu gromadzi informacje dotyczące bezpieczeństwa wykonywania lotów, w szczególności
informacje o wynikach inspekcji statków powietrznych, a także informacje otrzymane
w drodze wymiany od organów określonych w ust. 2.
2.
Informacje o wynikach inspekcji, o których mowa w ust. 1, podlegają niezwłocznie przekazaniu
Komisji Europejskiej oraz - na ich wniosek - władzom lotniczym państw członkowskich
Unii Europejskiej, EASA i ICAO.
3.
Jeżeli informacje, o których mowa w ust. 1, wykazują istnienie zagrożenia dla bezpieczeństwa
lotnictwa cywilnego lub jeżeli z informacji o wynikach inspekcji wynika, że statek
powietrzny nie spełnia wymagań międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa, informacje
te przekazuje się niezwłocznie władzom lotniczym państw członkowskich Unii Europejskiej
i Komisji Europejskiej.
4.
Prezes Urzędu udostępnia władzom lotniczym państw członkowskich Unii Europejskiej,
na ich wniosek, inne informacje niż określone w ust. 1, niezbędne dla wykonywania
inspekcji statków powietrznych.
5.
Informacje uzyskane przez Prezesa Urzędu od organów, o których mowa w ust. 2, mogą
być wykorzystane wyłącznie w celu wykonywania inspekcji, o której mowa w art. 155
i 155a.
6.
Dane osobowe osób, które dobrowolnie przekazały Prezesowi Urzędu informacje dotyczące
bezpieczeństwa statku powietrznego, w szczególności jego usterek lub uszkodzeń, podlegają
ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.