1.
W przypadku gdy ustawa nie stanowi inaczej, do oceny zgodności podsystemów, akredytacji,
autoryzacji i notyfikacji w tym zakresie oraz kontroli spełniania przez podsystemy
zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności systemu kolei i postępowania w
sprawie podsystemów niezgodnych z zasadniczymi wymaganiami dotyczącymi interoperacyjności
systemu kolei stosuje się odpowiednio przepisy: art. 5 pkt 4-9, 11-13 i 16, art. 14-18, art. 19 ust. 1 i 2, ust. 3 pkt 1 i 2, ust.
4-7, art. 21 ust. 3 i 4, art. 23, art. 26, art. 38-40, art. 40b-40f, art. 40h-40i,
art. 41, art. 41b, art. 41c oraz art. 43a-44 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie
oceny zgodności, z tym że ilekroć w tych przepisach jest mowa o „wprowadzeniu do obrotu” lub „wycofaniu
z obrotu”, rozumie się przez to „dopuszczenie do eksploatacji” lub „wycofanie z eksploatacji”.
2.
W przypadku gdy ustawa nie stanowi inaczej, do oceny zgodności składników interoperacyjności,
akredytacji, autoryzacji i notyfikacji w tym zakresie oraz kontroli spełniania przez
składniki interoperacyjności zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności systemu
kolei i postępowania w sprawie składników interoperacyjności niezgodnych z zasadniczymi
wymaganiami dotyczącymi interoperacyjności systemu kolei stosuje się przepisy: art. 4, art. 5 pkt 1-13 i 16, art. 12, art. 13a, art. 14-18, art. 19 ust. 1 i 2, ust.
3 pkt 1 i 2, ust. 4-7, art. 21 ust. 3 i 4, art. 23, art. 26, art. 37-41m oraz art.
43a-45 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności, z tym że ilekroć w tych przepisach jest mowa o „wprowadzeniu do obrotu” lub „wycofaniu
z obrotu”, rozumie się przez to „dopuszczenie do eksploatacji” lub „wycofanie z eksploatacji”.