§ 1.
Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien być zgłoszony przez wyborcę niepełnosprawnego
wójtowi do 21 dnia przed dniem wyborów.
§ 2.
Zgłoszenie, o którym mowa w § 1, może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub
w formie elektronicznej. Zgłoszenie powinno zawierać nazwisko i imię (imiona), imię
ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy niepełnosprawnego, oświadczenie
o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których
dotyczy zgłoszenie, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być
wysłany pakiet wyborczy, o którym mowa w art. 61f.
§ 3.
Do zgłoszenia, o którym mowa w § 1, dołącza się kopię aktualnego orzeczenia właściwego
organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
§ 4.
W zgłoszeniu, o którym mowa w § 1, wyborca niepełnosprawny może zażądać przesłania
mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie
Braille’a.
§ 5.
Jeżeli głosowanie korespondencyjne ma dotyczyć wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej,
albo wyborów wójta zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego dotyczy również
ponownego głosowania. W przypadku, gdy w jednym dniu odbywają się więcej niż jedne
wybory, zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego jest wspólne dla wszystkich
przeprowadzanych w danym dniu wyborów.