Rozporządzenie Rady Ministrówz dnia 20 sierpnia 2012 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej   (Dz. U. z 2012 r. poz. 591) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012   (Dz. U. Nr 173, poz. 1030 i Nr 297, poz. 1759) w załączniku do rozporządzenia „Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012” wprowadza się następujące zmiany:

1)

w badaniu o symbolu 1.01.15(012) Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie (z wyłączeniem odpadów komunalnych):

a)

pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2.

Temat badania: Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie
 ”
 ,

b)

w pkt 8 Źródła danych w tabeli:
  •   -  
    w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:
    „ 
    OS-6L - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w leśnictwie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
     ”
     ,
  •   -  
    w lp. 2 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:
    „ 
    OS-6R - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w rybactwie; w formie elektronicznej; dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej; metoda pełna; obowiązkowe
     ”
     ;

2)

w badaniu o symbolu 1.02.02(014) Organy samorządu terytorialnego:

a)

pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„ 

5.

Cel badania
Obserwacja zmian cech demograficznych i zawodowych radnych oraz wójtów (burmistrzów i prezydentów miast), członków zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw oraz uzyskanie informacji o aktywności społeczeństwa w podejmowaniu decyzji dotyczących życia publicznego w skali lokalnej.
 ”
 ,

b)

pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„ 

7.

Zakres przedmiotowy
Radni gmin, dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby, wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz burmistrzowie dzielnic m.st. Warszawy według wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; członkowie zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby i płci; łączenie funkcji radnego z funkcjami w zarządach powiatów i województw; referenda, powody ich zorganizowania, frekwencja uprawnionych do głosowania w dniu referendum, wyniki referendów; liczba sołectw, sołtysi według płci.
 ”
 ,

c)

w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:
„ 
SG-01 - statystyka gminy: samorząd i transport; w zakresie samorząd; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
 ”
 ,

d)

w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych uchyla się tiret dziewiąte;

3)

w badaniu o symbolu 1.03.01(018) Sprawy rozpatrywane w wymiarze sprawiedliwości pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„ 

8.

Źródła danych
Sprawozdania MS: MS-S1, MS-S5, MS-S8 wojsk., MS-S9 wojsk., MS-S11/12, MS-S16, MS-S18, MS-S19, MS-S19k, MS-S19z, MS-S20KRS, MS-S20z, MS-S20UN, MS-S20KW, MS-Kom23, MS-Not24, MS-RODK 25. Sprawozdania PG: PG-P1K, PG-P1CA, PG-P1N, PG-P1K wojsk.

Lp.
Podmioty przekazujące dane statystyczne
Forma przekazania danych
Częstotliwość i termin
Miejsce przekazania danych
8.0
8.1
8.2
8.3
8.4
1
sądy rejonowe
MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
2
sądy okręgowe
MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
3
sądy okręgowe
MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
4
sądy apelacyjne
MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
5
sądy rejonowe
MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
6
sądy okręgowe
MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
7
sądy okręgowe
MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
8
sądy apelacyjne
MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
9
sądy wojskowe okręgowe
MS-S8 wojsk. - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych w postępowaniu odwoławczym; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
10
sądy garnizonowe
MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
wojskowe sądy okręgowe
11
sądy okręgowe wojskowe
MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
12
sądy okręgowe wojskowe
MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
13
sądy rejonowe
MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
14
sądy okręgowe
MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
15
sądy okręgowe
MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
16
sądy apelacyjne
MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
17
sądy rejonowe
MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
18
sądy okręgowe
MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
19
sądy rejonowe
MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; (działy: 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
20
sądy okręgowe
MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; zestawienie zbiorcze danych (działy 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej
do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
21
sądy rejonowe
MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
22
sądy okręgowe
MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
23
sądy okręgowe
MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
24
Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
MS-S19k - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony konkurencji, regulacji energetyki, telekomunikacji i transportu kolejowego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
25
Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych
MS-S19z - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony wspólnotowych znaków towarowych i wspólnotowych wzorów przemysłowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
26
sądy rejonowe
MS-S20KRS - sprawozdanie w sprawach rejestrowych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
27
sądy rejonowe
MS-S20z - sprawozdanie w sprawach rejestrowych w zakresie Rejestru Zastawów (według właściwości rzeczowych); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
28
sądy rejonowe
MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 9. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
29
sądy okręgowe
MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
30
sądy rejonowe
MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 12. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
sądy okręgowe
31
sądy okręgowe
MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 18. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału
Ministerstwo Sprawiedliwości
32
sądy rejonowe (komornicy przy sądach rejonowych)
MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
sądy okręgowe
33
sądy okręgowe
MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 25. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
34
notariusze
MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 7. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
sądy apelacyjne
35
sądy apelacyjne
MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
36
rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne
MS-RODK-25 - sprawozdanie z działalności Rodzinnego Ośrodka Diagnostyczno-Konsultacyjnego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku
Ministerstwo Sprawiedliwości
37
prokuratury rejonowe
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury okręgowe
38
prokuratury okręgowe
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
39
prokuratury apelacyjne
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
40
prokuratury okręgowe
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
41
prokuratury okręgowe
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
42
prokuratury apelacyjne
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
43
prokuratury apelacyjne
PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
44
prokuratury rejonowe
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury okręgowe
45
prokuratury okręgowe
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
46
prokuratury apelacyjne
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
47
prokuratury okręgowe
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
48
prokuratury okręgowe
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
49
prokuratury apelacyjne
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
50
prokuratury apelacyjne
PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
51
prokuratury okręgowe
PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
prokuratury apelacyjne
52
prokuratury apelacyjne
PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
53
prokuratury apelacyjne
PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych - sprawozdanie z działalności podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
54
prokuratury apelacyjne
PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna
55
wojskowe prokuratury garnizonowe, okręgowe
PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Naczelna Prokuratura Wojskowa
56
Naczelna Prokuratura Wojskowa
PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
Prokuratura Generalna”
         

4)

w badaniu o symbolu 1.04.06(026) Partie polityczne w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012
 ”
 ;

5)

w badaniu o symbolu 1.21.09(034) Zgony. Umieralność. Trwanie życia pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„ 

5.

Cel badania
Zgony są jednym z podstawowych elementów ruchu naturalnego ludności, powodujących zmiany w liczbie i strukturze ludności według płci, wieku oraz stanu cywilnego. Statystyka zgonów stanowi główny element bilansów ludności w okresach międzyspisowych. Umożliwia prowadzenie pogłębionych badań dotyczących uwarunkowań rozwoju ludności. Pozwala również na obserwację podstawowych procesów demograficznych w zakresie umieralności i trwania życia. Wyniki badania zgonów są wykorzystywane do corocznego opracowywania tablic trwania życia, głównie prawdopodobieństw zgonów i dożycia oraz dalszego trwania życia w zależności od wieku i płci w przekroju regionów, województw i podregionów.
Poziom, struktura i natężenie zgonów (w tym zgonów niemowląt) są odzwierciedleniem (w dłuższych okresach) rozwoju społecznego kraju będącego bezpośrednio lub pośrednio wynikiem: postępu w rozwoju medycyny, funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, stanu sanitarno-epidemiologicznego oraz ekologicznego kraju, bezpieczeństwa i higieny życia oraz warunków pracy, a także stanu świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki zdrowotnej.
Realizacja badania jest konieczna w związku z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy   (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 70) oraz rozporządzeniem Komisji (UE) nr 328/2011 z dnia 5 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania, w odniesieniu do statystyk dotyczących przyczyn zgonu, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy   (Dz. Urz. UE L 90 z 06.04.2011, str. 22).
 ”
 ;

6)

badanie o symbolu 1.25.07(064) Pomoc społeczna otrzymuje brzmienie:
„ 

1.

Symbol badania: 1.25.07(064)

2.

Temat badania: Pomoc społeczna

3.

Rodzaj badania: Badanie stałe

4.

Prowadzący badanie: Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5.

Cel badania
Uzyskanie danych w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej   (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej   (Dz. U. Nr 149, poz. 887, z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym. Zebranie informacji o pomocy udzielanej przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej w celu przygotowania planu budżetu na kolejny rok. Obserwacja stanu zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych pomocy i integracji społecznej.
Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności placówek całodobowej opieki i wsparcia.
Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności stacjonarnych zakładów pomocy społecznej, instytucjonalnej pieczy zastępczej i placówek wsparcia dziennego oraz rodzinnej pieczy zastępczej.

6.

Zakres podmiotowy
W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:
  •   -  
    powiatowe centra pomocy rodzinie w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,
  •   -  
    ośrodki pomocy społecznej w zakresie pomocy dla osób korzystających z pomocy społecznej i ubiegających się o pomoc społeczną, jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,
  •   -  
    domy pomocy społecznej,
  •   -  
    urzędy wojewódzkie.
W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:
  •   -  
    instytucjonalna piecza zastępcza (placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne) oraz placówki wsparcia dziennego,
  •   -  
    rodzinna piecza zastępcza (rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka),
  •   -  
    zakłady stacjonarne pomocy społecznej.

7.

Zakres przedmiotowy
W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:
  •   -  
    osoby, rodziny korzystające z pomocy społecznej; cudzoziemcy, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą według typów świadczeń, liczby świadczeń; kwoty wydatkowane na świadczenia; powody przyznania pomocy społecznej; typy rodzin otrzymujących świadczenia z pomocy społecznej; zatrudnieni w jednostkach pomocy społecznej,
  •   -  
    osoby opuszczające domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę i domy dla matek z małymi dziećmi i kobiet w ciąży,
  •   -  
    jednostki organizacyjne pomocy społecznej o zasięgu lokalnym i ponadgminnym, - domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, mieszkania chronione, placówki całodobowej opieki prowadzone w ramach działalności gospodarczej i statutowej w zakresie typu placówki, bilansu liczby miejsc i osób oczekujących, liczby mieszkańców według wieku, zasad i źródeł opłacania za pobyt, zatrudnienia według liczby etatów i wybranych grup zawodów.
W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:
  •   -  
    instytucjonalna piecza zastępcza oraz placówki wsparcia dziennego w zakresie: typu placówki, liczby miejsc, liczby dzieci korzystających z opieki według wybranych cech demograficznych i społecznych, liczby wolontariuszy, powodów opuszczenia placówki,
  •   -  
    rodzinna piecza zastępcza według: typu i podstawowych cech osoby będącej rodziną zastępczą lub prowadzącej rodzinny dom dziecka, liczby dzieci, wybranych cech demograficznych i społecznych dzieci, powodów opuszczenia rodzinnej pieczy zastępczej,
  •   -  
    zakłady stacjonarne pomocy społecznej w zakresie: rodzaju zakładu, rodzaju udogodnień dla osób niepełnosprawnych, liczby mieszkańców według płci i wieku, źródła opłacania pobytu mieszkańców, osób pracujących w zakładach według wybranych grup zawodów.

8.

Źródła danych
Sprawozdania GUS: PS-01, PS-02, PS-03; sprawozdania MPiPS: MPiPS-03 i MPiPS-05; dane jednostkowe z administracyjnego systemu informacyjnego pomocy społecznej - Krajowego Systemu Monitoringu Pomocy Społecznej; kwestionariusz wywiadu środowiskowego (rodzinnego) przeprowadzonego przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny albo w miejscu ich pobytu.

Lp.
Podmioty przekazujące dane statystyczne
Forma przekazania danych
Częstotliwość i termin
Miejsce przekazania danych
8.0
8.1
8.2
8.3
8.4
1
powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej
MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe
dwa razy w roku: do 20 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 20 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
urząd wojewódzki
2
wojewodowie
MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; dane zagregowane; w formie elektronicznej i papierowej
dwa razy w roku: do 10 sierpnia 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 10 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
3
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej według typu świadczenia, kwoty świadczeń, powody udzielania pomocy, dla kraju ogółem oraz województw, gmin; w formie elektronicznej
dwa razy w roku: do 30 września 2012 r. za I półrocze 2012 r.; do 30 czerwca 2013 r. za rok 2012
GUS
4
domy pomocy społecznej
MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe
raz w roku do 30 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
ośrodek pomocy społecznej, powiatowe centrum pomocy rodzinie, urząd wojewódzki
5
powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej
MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe
raz w roku do 15 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012
urząd wojewódzki
6
wojewodowie
MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe
raz w roku do 28 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
7
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba placówek w podziale na typ, bilans liczby miejsc i osób oczekujących, liczba mieszkańców według wieku, źródeł opłacania pobytu, zatrudnienie według liczby etatów i wybranych grup zawodów; dla kraju ogółem oraz województw; w formie elektronicznej
raz w roku do 30 września 2013 r. z danymi za rok 2012
GUS
8
powiatowe centra pomocy rodzinie
Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej
cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale
urząd wojewódzki
9
ośrodki pomocy społecznej
Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej
cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale
urząd wojewódzki
10
wojewodowie
Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej
cztery razy w roku, co kwartał: 40 dni po: I, II, III kwartale oraz 70 dni po IV kwartale
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
11
placówki wsparcia dziennego, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne
PS-01 - sprawozdanie instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówek wsparcia dziennego; w formie elektronicznej;
raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012
portal sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl;
dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;
metoda pełna; obowiązkowe
Urząd Statystyczny w Krakowie
12
organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej
PS-02 - sprawozdanie rodzinnej pieczy zastępczej; dane zagregowane; w formie elektronicznej
raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012
portal sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl
13
domy pomocy społecznej, rodzinne domy pomocy, placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku w ramach działalności gospodarczej lub statutowej, wybrane środowiskowe domy samopomocy, domy dla matek i kobiet w ciąży, noclegownie, domy lub schroniska dla bezdomnych, pozostałe
PS-03 - sprawozdanie zakładu stacjonarnego pomocy społecznej; w formie elektronicznej;
raz w roku do 28 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012
portal sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl;
dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;
metoda pełna; obowiązkowe
Urząd Statystyczny w Krakowie
         

9.

Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Informacje o pomocy społecznej środowiskowej w gminach i powiatach według województw, gmin.
Informacje o domach pomocy społecznej, środowiskowych domach samopomocy, mieszkaniach chronionych i placówkach całodobowej opieki prowadzonych w ramach działalności gospodarczej i statutowej według województw.
Dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.
Dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony i powiaty.
Dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.
Dane o świadczeniach z pomocy społecznej - opracowanie według województw.

10.

Terminy i formy udostępniania
  •   -  
    dane o pomocy i integracji społecznej w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2012 r. (dane za pół roku), kwiecień 2013 r. (dane za 2012 r.),
  •   -  
    dane o placówkach całodobowej opieki i wsparcia w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2013 r.,
  •   -  
    dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,
  •   -  
    dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,
  •   -  
    dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe według województw, podregionów, powiatów i gmin (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,
  •   -  
    osoby korzystające z pomocy społecznej oraz wartość świadczeń pieniężnych i niepieniężnych - wrzesień 2013 r.,
  •   -  
    „Pomoc społeczna i opieka nad dzieckiem i rodziną w 2012 r.” - wrzesień 2013 r.

11.

Koszty i sposób finansowania
10 000 zł - budżet MPiPS
912 500 zł - budżet GUS
 ”
 ;

7)

w badaniu o symbolu 1.25.08(065) Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC) w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 i 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku - maj/czerwiec/lipiec
 ”
 ;

8)

w badaniu o symbolu 1.25.11(067) Beneficjenci środowiskowej pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych:

a)

pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„ 

6.

Zakres podmiotowy
Osoby, ich gospodarstwa domowe i rodziny, które otrzymywały z ośrodków pomocy społecznej świadczenia wymienione w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i w ustawie z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”   (Dz. U. Nr 267, poz. 2259, z późn. zm.) oraz osoby, które pobierały świadczenia rodzinne na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych   (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).
 ”
 ,

b)

w pkt 8 tabela otrzymuje brzmienie:

Lp.
Podmioty przekazujące dane statystyczne
Forma przekazania danych
Częstotliwość i termin
Miejsce przekazania danych
8.0
8.1
8.2
8.3
8.4
1
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe:
pobieranie danych cztery razy w roku, 60 dni po: I, II, III kwartale oraz 90 dni po IV kwartale
GUS
   
  -   o osobach w zakresie: data urodzenia, płeć, stan cywilny, stopień pokrewieństwa, rola w rodzinie, rodzaj wykształcenia, pozycja na rynku pracy, źródła dochodu, wysokość dochodu,
 
   
  -   o rodzinie w zakresie: liczba osób w rodzinie, skład rodziny (rodzaj zależności między członkami rodziny), średni miesięczny dochód na osobę w rodzinie, klasa miejscowości, powierzchnia gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych, rodzaj i data opisu sytuacji,
   
   
  -   o świadczeniach w zakresie: rodzaj świadczenia, wartość świadczeń, liczba świadczeń, stopa odpłatności, okres, na jaki przyznano świadczenie, przyczyny zaprzestania udzielania pomocy, rodzaje problemów występujących w rodzinie,
   
   
  -   decyzje odmowne: powód wydania decyzji, rodzaj świadczenia wnioskowanego,
   
   
  -   o jednostce organizacyjnej pomocy społecznej w zakresie: identyfikator jednostki, liczba rodzin w bazie, liczba wywiadów środowiskowych, wartość świadczeń zrealizowanych w kwartale, wartość świadczeń według sprawozdania RB-28S, procent zgodności, liczba pracowników socjalnych według wykształcenia;
   
   
bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu
   
2
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Krajowy System Monitoringu Świadczeń Rodzinnych; dane jednostkowe o beneficjentach i członkach ich rodzin:
pobieranie danych raz w kwartale - 75 dni po kwartale
GUS
   
  -   o osobach w zakresie: stopień pokrewieństwa członka rodziny z osobą ubiegającą się o świadczenie, data urodzenia, stan cywilny, obywatelstwo, adres zamieszkania, rodzaj niepełnosprawności, rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko,
 
   
  -   o dochodach osób w zakresie: typ dochodu, rodzaj dochodu, rodzaj ryczałtu podatkowego, rodzaj dochodu bez podatku, kwota dochodu,
   
   
  -   o dochodach rodzin w zakresie: kwota dochodu rocznego brutto, kwota alimentów świadczonych, kwota opłat za placówki, kwota dochodu utraconego, kwota dochodu uzyskanego, kwota dochodu miesięcznego,
   
   
  -   o rodzajach i kwotach świadczeń w zakresie: wartość świadczenia z budżetu, wartość świadczenia ze środków gminy;
   
   
bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu
   
         

c)

pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„ 

9.

Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Zestaw danych:
  •   -  
    o gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wielkości, typów, grup pokoleniowych, podstawowych grup społeczno-ekonomicznych, wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę, powierzchni gospodarstwa rolnego, rodzaju problemów występujących w rodzinie, rodzaju udzielonej pomocy,
  •   -  
    o osobach w gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wieku, płci, stanu cywilnego, poziomu wykształcenia, aktywności ekonomicznej, głównego źródła utrzymania, miejsca zamieszkania (miasto, wieś), stanu zdrowia,
  •   -  
    o osobach korzystających ze świadczeń rodzinnych według wieku, płci, stanu zdrowia i rodzajów świadczeń,
  •   -  
    o rodzinach korzystających z zasiłków rodzinnych według liczby osób w rodzinie, liczby dzieci, przeciętnego dochodu na osobę w rodzinie,
w układzie regionów, województw, podregionów, powiatów, gmin, filii ośrodków pomocy społecznej w dużych miastach.
 ”
 ;

9)

uchyla się badanie o symbolu 1.29.20(098) Europejskie Badanie Zdrowia i Integracji Społecznej;

10)

w badaniu o symbolu 1.43.14(116) Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 i 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku, kwiecień/maj 2012 r.
 ”
 ;

11)

w badaniu o symbolu 1.45.03(128) Użytkowanie gruntów w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 4 lipca 2012 r. według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.
 ”
 ;

12)

w badaniu o symbolu 1.45.07(131) Produkcja ważniejszych upraw rolnych w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 9 listopada 2012 r. z danymi za rok 2012
 ”
 ;

13)

badanie o symbolu 1.45.38(152) Koniunktura w rolnictwie otrzymuje brzmienie:
„ 

1.

Symbol badania: 1.45.38(152)

2.

Temat badania: Koniunktura w rolnictwie

3.

Rodzaj badania: Badanie nowe

4.

Prowadzący badanie: Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5.

Cel badania
Pozyskiwanie informacji o ocenach aktualnej i przewidywanej sytuacji gospodarstw rolnych, zbieranie informacji o zamierzeniach użytkowników gospodarstw rolnych dotyczących prowadzonej przez nich działalności rolniczej. Pozyskane informacje zostaną wykorzystane do opracowania bieżących informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju, oceny warunków produkcyjno-ekonomicznych w rolnictwie.

6.

Zakres podmiotowy
Gospodarstwa rolne osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz osób fizycznych.

7.

Zakres przedmiotowy
Opinie użytkowników gospodarstw rolnych o bieżącym i przyszłym kształtowaniu się m.in. produkcji roślinnej i zwierzęcej, popytu na produkty rolne, sytuacji ogólnej gospodarstw rolnych, czynnikach sprzyjających i ograniczających prowadzenie działalności rolniczej. Ponadto informacje o źródłach finansowania gospodarstw rolnych i dokonanych inwestycjach.

8.

Źródła danych
Ankieta GUS: AK-R

Lp.
Podmioty przekazujące dane statystyczne
Forma przekazania danych
Częstotliwość i termin
Miejsce przekazania danych
8.0
8.1
8.2
8.3
8.4
1
osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej za swoje jednostki lokalne prowadzące działalność zaklasyfikowaną według PKD do działalności w zakresie sekcji A, dział 01, grupy: 01.1 - uprawy rolne inne niż wieloletnie, 01.2 - uprawa roślin wieloletnich, 01.3 - rozmnażanie roślin, 01.4 - chów i hodowla zwierząt, 01.5 - uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt, a także niezależnie od zakwalifikowania działalności, gdy w gruntach użytkowanych przez jednostkę powierzchnia użytków rolnych przekracza 1 ha
AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie elektronicznej;
dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.; do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r.
portal sprawozdawczy GUS www.stat.gov.pl;
dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;
metoda pełna; obowiązkowe
Urząd Statystyczny w Zielonej Górze
2
wylosowane gospodarstwa indywidualne o powierzchni użytków rolnych powyżej 1 ha
AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie papierowej; metoda reprezentacyjna (1,5%); obowiązkowe
dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r., do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r.
ankieter statystyczny w miejscu zamieszkania użytkownika gospodarstwa wylosowanego do badania
         

9.

Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Informacje wyszczególnione w zakresie przedmiotowym badania prezentowane jako struktury, salda odpowiedzi oraz wskaźniki - według typów gospodarstw rolnych, grup obszarowych użytków rolnych, form własności - kraj, regiony (NTS 1), województwa (NTS 2).

10.

Terminy i formy udostępniania
Raport „Koniunktura w rolnictwie” - sierpień 2012 r.; styczeń 2013 r.

11.

Koszty i sposób finansowania
2 993 500 zł - budżet GUS
 ”
 ;

14)

w badaniu o symbolu 1.61.05(189) Roczne badanie działalności gospodarczej przedsiębiorstw:

a)

w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012
 ”
 ,

b)

w pkt 10 Terminy i formy udostępniania uchyla się tiret pierwsze;

15)

w badaniu o symbolu 1.66.01(230) Środki trwałe w gospodarce narodowej w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 5 września 2013 r. z danymi za rok 2012
 ”
 ;

16)

w badaniu o symbolu 1.67.08(238) Badanie rozmiarów szarej gospodarki według regionów, województw i podregionów:

a)

w pkt 8 Źródła danych w tabeli rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:
„ 
raz w roku do 19 września 2013 r. z danymi za rok 2012
 ”
 ,

b)

w pkt 10 Terminy i formy udostępniania zdanie drugie otrzymuje brzmienie:
„ 
Opracowanie w formie papierowej dla GUS - Badanie podmiotów małych i średnich za 2012 rok - grudzień 2013 r.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.