1.
Obsługę biblioteczną pacjentów podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą
w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne, z wyłączeniem podmiotu leczniczego
wykonującego działalność leczniczą wyłącznie w zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych
z zamiarem zakończenia ich udzielania w okresie nieprzekraczającym 24 godzin, zwanego
dalej „podmiotem leczniczym”, realizuje:
1)
biblioteka utworzona przez podmiot leczniczy lub punkt biblioteczny takiej biblioteki
albo
2)
filia lub punkt biblioteczny biblioteki publicznej, na podstawie porozumienia zawartego
przez podmiot leczniczy z tą biblioteką.
2.
Porozumienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, określa:
1)
organizację filii lub punktu bibliotecznego;
2)
warunki lokalowe oraz wyposażenie filii lub punktu bibliotecznego;
3)
zaopatrzenie filii lub punktu bibliotecznego w materiały biblioteczne.