Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiejz dnia 4 grudnia 2012 r.w sprawie certyfikatu ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera statku morskiego oraz świadectwa dla statku morskiego stanowiącego własność państwa

Spis treści

Treść rozporządzenia

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

warunki i tryb wydawania certyfikatu ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera statku morskiego, zwanego dalej „certyfikatem”;

2)

warunki i tryb wydawania świadectwa dla statku morskiego stanowiącego własność państwa i nieposiadającego ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera, zwanego dalej „świadectwem”;

3)

wzór certyfikatu oraz wzór świadectwa.

§ 2.

1.

Wniosek o wydanie certyfikatu zawiera następujące dane:

1)

nazwę statku, jego port macierzysty, numer rejestrowy oraz oznaczenie organu prowadzącego rejestr;

2)

nazwę i siedzibę przewoźnika, który faktycznie wykonuje przewóz;

3)

nazwę i siedzibę właściciela statku;

4)

nazwę i siedzibę armatora statku;

5)

sygnał rozpoznawczy statku;

6)

numer identyfikacyjny statku nadany przez Międzynarodową Organizację Morską;

7)

nazwę i siedzibę podmiotu lub podmiotów udzielających ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera oraz, gdy jest ono inne niż siedziba, miejsce ustanowienia ubezpieczenia;

8)

rodzaj i okres ważności ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera;

9)

okres, na jaki ma być wydany certyfikat.

2.

Warunkiem wydania certyfikatu jest dołączenie do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dokumentów stwierdzających posiadanie odpowiedniego dla danego statku ubezpieczenia odpowiedzialności za szkody na osobie lub w mieniu pasażera albo uwierzytelnionych odpisów takich dokumentów.

§ 3.

1.

Wniosek o wydanie świadectwa zawiera następujące dane:

1)

nazwę statku, jego port macierzysty, numer rejestrowy oraz oznaczenie organu prowadzącego rejestr;

2)

nazwę i siedzibę przewoźnika, który faktycznie wykonuje przewóz;

3)

nazwę i siedzibę właściciela statku;

4)

nazwę i siedzibę armatora statku;

5)

sygnał rozpoznawczy statku;

6)

numer identyfikacyjny statku nadany przez Międzynarodową Organizację Morską;

7)

okres, na jaki ma być wydane świadectwo.

2.

Warunkiem wydania świadectwa jest dołączenie do wniosku, o którym mowa w ust. 1, oświadczenia osoby upoważnionej do reprezentowania właściciela statku, że ponosi on odpowiedzialność w wysokości odpowiedniej dla danego statku.

§ 4.

Dyrektor urzędu morskiego sprawdza zgodność danych zawartych we wniosku, o którym mowa w § 2 oraz § 3, z danymi zawartymi w dostępnych dokumentach, rejestrach i ewidencjach.

§ 5.

Wzór certyfikatu jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 6.

Wzór świadectwa jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2012 r.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857, z 2011 r. Nr 80, poz. 432 i Nr 228, poz. 1368 oraz z 2012 r. poz. 1068, 1069 i 1398.

Załącznik nr 1   -   Certyfikat ubezpieczenia lub innego zabezpieczenia finansowego odpowiedzialności cywilnej z tytułu śmierci lub szkody na osobie pasażera (wzór)

Załącznik nr 2   -   Świadectwo wydane dla statku stanowiącego własność państwa (wzór)