1.
Organ gminy dokonujący zameldowania osoby na pobyt stały lub czasowy z równoczesnym
wymeldowaniem zawiadamia o nowym miejscu pobytu organ gminy właściwy ze względu na
dotychczasowe miejsce pobytu stałego albo pobytu stałego i pobytu czasowego, albo
pobytu czasowego tej osoby.
2.
W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się: imię (imiona) i nazwisko,
nazwisko rodowe osoby zameldowanej, imiona i nazwiska rodowe rodziców, datę i miejsce
urodzenia, numer PESEL, adres nowego miejsca zameldowania, datę zameldowania, w przypadku
zameldowania na pobyt czasowy deklarowany okres zameldowania, adres dotychczasowego
miejsca pobytu stałego albo miejsca pobytu stałego i czasowego, albo miejsca pobytu
czasowego, nazwę, serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość oraz oznaczenie
organu, który go wydał.
3.
Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, organ gminy właściwy ze względu
na dotychczasowe miejsce pobytu stałego przekazuje organowi gminy nowego miejsca pobytu:
1)
dane określone w art. 44a ust. 2 pkt 1-10, 14-16 i 18 ustawy wraz z informacją o wymeldowaniu
z dotychczasowego miejsca pobytu;
2)
dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 11 i 12 ustawy, w przypadku osoby, która
zawarła związek małżeński;
3)
dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 19 oraz ust. 4 pkt 2 i 5 ustawy, w przypadku
cudzoziemca niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa
członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i niebędącego członkiem
rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
4)
dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 20 i ust. 4 pkt 3 ustawy - w przypadku
obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
5)
dane, o których mowa w art. 44a ust. 2 pkt 21 i ust. 4 pkt 4 ustawy - w przypadku
członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej niebędącego obywatelem
państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
4.
Jeżeli osoba wskazała miejsce pobytu stałego i pobytu czasowego, organ gminy właściwy
ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego przekazuje organowi gminy nowego
miejsca pobytu informację o wymeldowaniu.
5.
Jeżeli osoba wskazała miejsce pobytu czasowego i nie posiada miejsca pobytu stałego,
dane, o których mowa w ust. 3, przekazuje organ gminy właściwy ze względu na dotychczasowe
miejsce pobytu czasowego.