Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwościz dnia 19 grudnia 2012 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 3b ust. 6 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury   (Dz. U. z 2011 r. Nr 109, poz. 639, Nr 113, poz. 659 i Nr 203, poz. 1192) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze   (Dz. U. Nr 21, poz. 129) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 4 w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„ 

1)

w sądzie − inspektor do spraw biurowości i inni pracownicy wyznaczeni przez właściwego dyrektora sądu;
 ”
 ;

2)

§ 6 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 6.

Dyrektor sądu, zwany dalej „dyrektorem”, lub prokurator kierujący jednostką organizacyjną prokuratury, zwany dalej „prokuratorem”, określa wymagania dotyczące stanowiska pracy, na które jest przeprowadzany konkurs. Wymagania te powinny uwzględniać w szczególności:

1)

rodzaj kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zadań;

2)

zakres wykonywanych zadań;

3)

zdolności analityczne;

4)

znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym;

5)

kreatywność;

6)

komunikatywność;

7)

odporność na stres;

8)

poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej;

9)

umiejętność pracy w zespole.
 ”
 ;

3)

w § 10 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2.

Dyrektor lub prokurator upowszechnia informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, w sposób określony w § 8 ust. 3.
 ”
 ;

4)

§ 11 otrzymuje brzmienie:
„ 

§ 11.

Dokumentację z przebiegu konkursu sekretarz komisji przekazuje dyrektorowi lub prokuratorowi w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu, o którym mowa w § 10 ust. 1.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.