Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznychz dnia 29 marca 2012 r.w sprawie wzoru zaświadczenia, wzoru legitymacji weterana-funkcjonariusza albo weterana poszkodowanego-funkcjonariusza

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa   (Dz. U. Nr 205, poz. 1203) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wzór zaświadczenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa, zwanej dalej „ustawą”;

2)

wzór legitymacji weterana-funkcjonariusza oraz wzór legitymacji weterana poszkodowanego-funkcjonariusza oraz tryb wydawania, wymiany oraz zwrotu tych legitymacji;

3)

przypadki, w których weteran-funkcjonariusz i weteran poszkodowany-funkcjonariusz może dokonać wymiany posiadanej legitymacji.

§ 2.

1.

Zaświadczenie, o którym mowa w § 1 pkt 1, wydaje się na wniosek funkcjonariusza ubiegającego się o przyznanie statusu weterana-funkcjonariusza lub weterana poszkodowanego-funkcjonariusza.

2.

Wzór zaświadczenia jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 3.

1.

Minister właściwy do spraw wewnętrznych po wydaniu decyzji o przyznaniu statusu weterana-funkcjonariusza lub weterana poszkodowanego-funkcjonariusza wydaje w terminie, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy, odpowiednio legitymację weterana-funkcjonariusza albo weterana poszkodowanego-funkcjonariusza.

2.

Wzór legitymacji weterana-funkcjonariusza jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

3.

Wzór legitymacji weterana poszkodowanego-funkcjonariusza jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

§ 4.

1.

Legitymacja weterana-funkcjonariusza albo weterana poszkodowanego-funkcjonariusza, zwana dalej „legitymacją”, podlega wymianie w przypadku zniszczenia, uszkodzenia, a także konieczności zmiany danych w niej zawartych.

2.

Legitymację wymienia się na wniosek osoby uprawnionej, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

3.

Wniosek powinien zawierać oświadczenie o zniszczeniu, uszkodzeniu lub o zmianie danych zawartych w legitymacji.

4.

W przypadku wymiany legitymacji osoba uprawniona zwraca dotychczasową legitymację, która podlega anulowaniu.

§ 5.

1.

W przypadku utraty legitymacji minister właściwy do spraw wewnętrznych wydaje nową legitymację na wniosek osoby uprawnionej, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

2.

Wniosek powinien zawierać oświadczenie o utracie legitymacji.

3.

W przypadku odzyskania utraconej legitymacji osoba uprawniona zwraca dotychczasową legitymację, która podlega anulowaniu.

§ 6.

Rejestr wydanych zaświadczeń, o których mowa w § 1 pkt 1, oraz legitymacji prowadzi komórka Ministerstwa Spraw Wewnętrznych właściwa do spraw kadr.

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Załącznik nr 1   -   Zaświadczenie (wzór)

Załącznik nr 2   -   Legitymacja weterana-funkcjonariusza (wzór)

Opis:
Legitymacja w postaci karty wykonanej z wielowarstwowego poliwęglanu, w formacie według standardu ISO 7810 ID-1: 53,98 × 85,6 × 0,76 mm.
Awers legitymacji:

1.

Tło w kolorze zielono-żółtym cieniowanym.

2.

W lewym górnym rogu wizerunek orła według wzoru ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, w kolorze srebrnym.

3.

Napisy w kolorze czarnym:
  •   -  
    po prawej stronie wizerunku orła: „RZECZPOSPOLITA POLSKA”, poniżej „THE REPUBLIC OF POLAND”, poniżej „MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH”, poniżej „MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS”,
  •   -  
    centralnie: „LEGITYMACJA WETERANA-FUNKCJONARIUSZA”, poniżej „OFFICER VETERAN’S IDENTITY CARD”,
  •   -  
    poniżej po lewej stronie miejsce na dokonanie wpisu nazwiska, a po prawej stronie „SERIA” i „NR” legitymacji oraz miejsce na dokonanie wpisu serii i numeru, poniżej po lewej stronie „NAZWISKO/SURNAME”, po prawej stronie „SERIAL AND NUMBER”, poniżej po lewej stronie miejsce na dokonanie wpisu imienia, poniżej „IMIĘ / FIRST NAME”,
  •   -  
    poniżej „NR PESEL” oraz miejsce na dokonanie wpisu numeru PESEL, poniżej „PERSONAL NUMBER”.
Rewers legitymacji:

1.

Tło w kolorze zielono-żółtym cieniowanym.

2.

Napisy w kolorze czarnym:
  •   -  
    w górnej części z lewej strony: „Organ wydający legitymację / Issuing authority:”, poniżej „MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH”, poniżej „MINISTER OF INTERNAL AFFAIRS”,
  •   -  
    poniżej po lewej stronie „data wydania:”, miejsce na dokonanie wpisu daty wydania oraz „r.”, poniżej „date of issue”,
  •   -  
    poniżej centralnie „Ważna wraz z dowodem tożsamości”, poniżej „Expiration together with an ID Card”.

Załącznik nr 3   -   Legitymacja weterana poszkodowanego-funkcjonariusza (wzór)

Opis:
Legitymacja w postaci karty wykonanej z wielowarstwowego poliwęglanu, w formacie według standardu ISO 7810 ID-1: 53,98 × 85,6 × 0,76 mm.
Awers legitymacji:

1.

Tło w kolorze zielono-żółtym cieniowanym.

2.

W lewym górnym rogu wizerunek orła według wzoru ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej, w kolorze srebrnym.

3.

Napisy w kolorze czarnym:
  •   -  
    po prawej stronie wizerunku orła: „RZECZPOSPOLITA POLSKA”, poniżej „THE REPUBLIC OF POLAND”, poniżej „MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH”, poniżej „MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS”,
  •   -  
    centralnie „LEGITYMACJA WETERANA POSZKODOWANEGO-FUNKCJONARIUSZA”, poniżej „SUFFERED OFFICER VETERAN’S IDENTITY CARD”,
  •   -  
    poniżej po lewej stronie miejsce na dokonanie wpisu nazwiska, a po prawej stronie „SERIA” i „NR” legitymacji oraz miejsce na dokonanie wpisu serii i numeru, poniżej po lewej stronie „NAZWISKO/SURNAME”, po prawej stronie „SERIAL AND NUMBER”, poniżej po lewej stronie miejsce na dokonanie wpisu imienia, poniżej „IMIĘ / FIRST NAME”,
  •   -  
    poniżej „NR PESEL” oraz miejsce na dokonanie wpisu numeru PESEL, poniżej „PERSONAL NUMBER”.
Rewers legitymacji:

1.

Tło w kolorze zielono-żółtym cieniowanym.

2.

Napisy w kolorze czarnym:
  •   -  
    w górnej części z lewej strony: „Organ wydający legitymację / Issuing authority:”, poniżej „MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH”, poniżej „MINISTER OF INTERNAL AFFAIRS”,
  •   -  
    poniżej po lewej stronie „data wydania:”, miejsce na dokonanie wpisu daty wydania oraz „r.”, poniżej „date of issue”,
  •   -  
    poniżej centralnie „Ważna wraz z dowodem tożsamości”, poniżej „Expiration together with an ID Card”.