2)
Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia: - dyrektywy
Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności
systemu kolei we Wspólnocie (Dz. Urz. UE L 191 z 18.07.2008, str. 1), - dyrektywy
Komisji 2009/131/WE z dnia 16 października 2009 r. zmieniającej załącznik VII do dyrektywy
Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE w sprawie interoperacyjności systemu kolei
we Wspólnocie (Dz. Urz. UE L 273 z 17.10.2009, str. 12).
3)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r.
Nr 176, poz. 1238 i Nr 191, poz. 1374, z 2008 r. Nr 59, poz. 359, Nr 144, poz. 902,
Nr 206, poz. 1289 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 18, poz. 97, Nr
19, poz. 100, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 966, Nr 157, poz. 1241 i Nr 214, poz.
1658, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 102, poz. 586, Nr 106, poz. 622, Nr 187, poz. 1113,
Nr 205, poz. 1209, Nr 227, poz. 1367, Nr 230, poz. 1372 i Nr 233, poz. 1381 oraz z
2012 r. poz. 460.
4)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 29 czerwca 2004 r. w sprawie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności
kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości
(Dz. U. Nr 162, poz. 1697 oraz z 2008 r. Nr 11, poz. 64 i Nr 182, poz. 1126) oraz
rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia 5 września 2006 r. w sprawie zasadniczych
wymagań dotyczących interoperacyjności kolei oraz procedur oceny zgodności dla transeuropejskiego
systemu kolei konwencjonalnej (Dz. U. Nr 171, poz. 1230 oraz z 2008 r. Nr 11, poz.
65 i Nr 182, poz. 1127), które zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 2011 r.
o zmianie ustawy o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 230, poz. 1372) tracą moc z dniem
wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.