Na podstawie
art. 16 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania
się
(Dz. U. Nr 209, poz. 1243) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa zakres oraz zasady funkcjonowania rejestru tłumaczy polskiego
języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się
osób głuchoniewidomych (SKOGN), zwanego dalej „rejestrem”, w tym:
2)
wzór wniosku o wpis do rejestru;
3)
wzór wniosku o zmianę danych podlegających wpisowi do rejestru;
4)
wzór zawiadomienia o wpisie do rejestru;
5)
wzór zawiadomienia o wykreśleniu z rejestru;
6)
wzór oświadczenia potwierdzającego znajomość PJM, SJM lub SKOGN;
7)
zasady wpisu do rejestru, zmiany danych i skreślenia na liście;
8)
tryb udostępniania informacji zawartych w rejestrze, ich zakres, a także tryb udostępniania
wniosków oraz ich składania;
9)
zakres danych publikowanych w rejestrze.
§ 6.
Rejestr zawiera następujące dane:
1)
numer wpisu i datę jego dokonania;
2)
imię (imiona) i nazwisko tłumacza;
3)
numer ewidencyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL)
albo serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość - w przypadku nieposiadania
numeru PESEL;
6)
numer telefonu, numer faksu i adres poczty elektronicznej, o ile tłumacz je poda;
7)
informację o zakresie świadczonych usług;
8)
informację o obszarze świadczenia usług.
§ 8.
Informacja o prowadzeniu rejestru, wzór wniosku o wpis do rejestru oraz wzór wniosku
o zmianę danych podlegających wpisowi do rejestru są dostępne w Biuletynie Informacji
Publicznej urzędu wojewódzkiego obsługującego wojewodę.
§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.