1.
Organ, który wystąpił o nadanie lub zmianę numeru PESEL, powiadamia o jego nadaniu
lub zmianie odpowiednio osobę, której nadano lub zmieniono numer PESEL, jej przedstawiciela
ustawowego, opiekuna prawnego lub inną osobę sprawującą nad nią faktyczną opiekę -
niezwłocznie po otrzymaniu informacji, o której mowa w § 3 ust. 1 albo 2, a w przypadku
gdy z wnioskiem wystąpił konsul - najpóźniej w dniu odbioru dokumentu paszportowego.
2.
Powiadomienie o nadaniu numeru PESEL jest przekazywane, w zależności od żądania osoby,
o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego
na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne.
3.
Wzór powiadomienia, o którym mowa w ust. 1 i 2, stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.