|
1
|
Metodyka nauczania
|
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiedzę dotyczącą:
|
3
|
15 (z tego 10 godzin poświęcone na opracowanie konspektów szkoleń oraz przeprowadzenie
szkolenia według opracowanego konspektu)
|
|
-
procesu nauczania i uczenia się,
|
|
-
niekonwencjonalnych metod prowadzenia zajęć,
|
|
-
metod skutecznego porozumiewania się z uczestnikami szkoleń,
|
|
-
nowoczesnych metod przekazu informacji,
|
|
-
metodyki prowadzenia zajęć z zakresu ratownictwa wodnego,
|
|
-
oceniania i egzaminowania
|
|
|
oraz umiejętności nauczania ratownictwa wodnego.
|
|
2
|
Organizacja ratownictwa wodnego - podstawy prawne
|
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiadomości dotyczące:
|
3
|
–
|
|
|
|
-
podstaw prawnych funkcjonowania ratownictwa wodnego w Rzeczypospolitej Polskiej,
|
|
|
|
|
|
-
organizacji ratownictwa wodnego w pozostałych systemach ratowniczych funkcjonujących
na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
|
|
|
|
oraz powinien posiadać umiejętność praktycznego stosowania wiedzy w działaniach ratowniczych.
|
|
3
|
Organizacja pracy ratowników
|
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiadomości dotyczące:
|
3
|
–
|
|
|
|
-
obowiązków i uprawnień ratowników wodnych,
|
|
|
|
|
|
-
specyfiki ratownictwa wodnego na poszczególnych obszarach wodnych,
|
|
|
|
|
|
-
zasad dokumentacji działań ratowniczych.
|
|
|
|
4
|
Sprzęt wykorzystywany w ratownictwie wodnym
|
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiadomości dotyczące:
|
2
|
2
|
|
|
|
-
sprzętu wykorzystywanego w ratownictwie wodnym i jego zastosowania, - podstawowych
prac bosmańskich,
|
|
|
|
|
|
-
prowadzenia akcji ratunkowych z wykorzystaniem sprzętu do ratownictwa wodnego
|
|
|
|
|
|
oraz powinien posiadać umiejętność jego zastosowania w ratownictwie wodnym oraz umiejętność
przekazania wiedzy na temat sprzętu wykorzystywanego w ratownictwie wodnym i jego
stosowaniu.
|
|
|
|
5
|
Pływanie i techniki ratownictwa wodnego
|
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać umiejętności nauczania:
|
5
|
5
|
|
|
|
-
pływania stylowego i sposobów pływania stosowanego w ratownictwie wodnym,
|
|
|
|
|
|
-
samoratownictwa,
|
|
|
|
|
|
-
skoków ratunkowych i innych sposobów bezpiecznego wejścia do wody,
|
|
|
|
|
|
-
nurkowania,
|
|
|
|
|
|
-
sposobów holowania osoby zagrożonej,
|
|
|
|
|
|
-
ewakuacji z wody i na lądzie,
|
|
|
|
|
|
-
postępowania z osobą tonącą aktywną,
|
|
|
|
|
|
-
opanowania osoby tonącej pasywnej i ułożenia jej w pozycji do holowania,
|
|
|
|
|
|
-
wykrywania błędów i sposobów ich korygowania.
|
|
|