Ze względu na bezpieczeństwo ruchu lotniczego do zapewniania osłony meteorologicznej
lotnictwa cywilnego instytucja:
1)
wykorzystuje systemy oraz ich części składowe spełniające wymagania w zakresie interoperacyjności
określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 z dnia 10 marca 2004 r.
w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym (Rozporządzenie w sprawie interoperacyjności) (Dz. Urz. UE L 96 z 31.03.2004, str.
26, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 8, str. 46, z
późn. zm.);
2)
ustanawia system zarządzania bezpieczeństwem (SMS - Safety Management System ) spełniający wymagania określone w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1035/2011 z dnia 17 października 2011 r.
ustanawiającego wspólne wymogi dotyczące zapewniania służb żeglugi powietrznej oraz
zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 482/2008 i (UE) nr 691/2010 albo zarządza bezpieczeństwem przez:
a)
identyfikację zagrożeń, analizę ryzyka i ocenę poziomu bezpieczeństwa świadczonej
osłony meteorologicznej,
b)
wykorzystywanie sformalizowanych procedur działania, szczególnie w przypadkach stwierdzonych
niezgodności, dokumentowania działań w zakresie bezpieczeństwa oraz bezpiecznego wprowadzania
zmian w systemach osłony meteorologicznej lotnictwa cywilnego,
c)
zawieranie porozumień z dostawcami zewnętrznymi w celu zapewnienia bezpiecznego świadczenia
dostarczanych usług,
d)
zawieranie porozumień z odbiorcami określających działania podejmowane w przypadku
awarii, wykrycia błędu lub niezgodności w dostarczonych danych i informacjach meteorologicznych;
3)
przekazuje informacje o sposobie zapewniania osłony meteorologicznej lotnictwa cywilnego
określone w rozdziale GEN 3.5 w części 1 dodatku 1 Załącznika 15 do Konwencji ogłaszanego
w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z art. 23 ust. 2 pkt 1 ustawy.