Na podstawie
art. 125 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece
(Dz. U. z 2013 r. poz. 707, z późn. zm.1)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r.
poz. 830, 941 i 1289.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zbiory dokumentów urządzone dla nieruchomości, które nie mają założonych ksiąg wieczystych
albo których księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu, prowadzi się nadal.
§ 2.
Zbiory dokumentów mają sztywne okładki, na których zamieszcza się nazwę sądu, nazwę
gminy lub miasta i numer repertorium zbioru dokumentów (repertorium Zd). Okładki zaopatruje
się w przyczepki z mocnego papieru, wystające na dole, z uwidocznionym na nich oznaczeniem
zbioru, w kolorze odróżniającym je od akt księgi wieczystej.
§ 3.
Prowadzenie zbioru dokumentów polega na rejestrowaniu wniosków o złożenie dokumentów
do zbioru, dołączaniu do zbioru wniosków, dokumentów, o których mowa w art. 123 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, oraz innych pism dotyczących zbioru, wydawaniu orzeczeń w przedmiocie złożenia dokumentów
do zbioru, wydawaniu odpisów dokumentów złożonych do zbioru oraz zaświadczeń na podstawie
zbioru, a także udostępnianiu zbioru, zamykaniu zbioru, przechowywaniu zbioru.
§ 5.
Do zbioru dokumentów załącza się w porządku chronologicznym według chwili wpływu dokumenty
i inne pisma dotyczące zbioru. Poszczególne karty numeruje się kolejno.
§ 6.
Zbiory dokumentów udostępniane są do wglądu tylko w obecności pracownika wyznaczonego
przez prezesa sądu rejonowego lub przewodniczącego wydziału ksiąg wieczystych tego
sądu.