Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznychz dnia 11 grudnia 2013 r.w sprawie legitymacji pracowników ochrony

Spis treści

Treść rozporządzenia

§ 1.

Rozporządzenie określa wzory legitymacji, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, zwanej dalej „ustawą”, tryb i warunki ich wydawania, wymiany lub zwrotu, sposób ewidencjonowania wydanych, wymienionych i zwróconych legitymacji.

§ 2.

Wzory legitymacji:

1)

pracownika ochrony fizycznej określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;

2)

kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3)

kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 3.

Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w zakresie ochrony osób i mienia, zwany dalej „przedsiębiorcą”, przed dopuszczeniem pracownika ochrony do wykonywania zadań związanych z ochroną osób i mienia, wydaje legitymacje:

1)

pracownika ochrony fizycznej - jeżeli nie jest on wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 ust. 1 ustawy;

2)

kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, jeżeli jest on wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 ust. 1 ustawy;

3)

kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego, jeżeli jest on wpisany na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy.

§ 4.

1.

Legitymacje, o których mowa w § 2, pracownik ochrony zwraca przedsiębiorcy w przypadku:

1)

rozwiązania bądź wygaśnięcia umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej zawartej przez przedsiębiorcę z pracownikiem ochrony;

2)

udzielenia pracownikowi ochrony urlopu bezpłatnego trwającego dłużej niż 2 miesiące lub urlopu wychowawczego;

3)

skreślenia pracownika ochrony z listy, o której mowa w art. 26 ust. 1 lub art. 27 ust. 1 ustawy.

2.

Legitymacja podlega wymianie w przypadku, gdy zmianie uległy:

1)

imię lub nazwisko pracownika ochrony;

2)

wizerunek twarzy pracownika ochrony;

3)

oznaczenie przedsiębiorcy wydającego legitymację, w tym jego firma, siedziba i adres, numer telefonu lub numer koncesji.

§ 5.

1.

Przedsiębiorca prowadzi ewidencję wydanych, wymienionych i zwróconych legitymacji, zwaną dalej „ewidencją legitymacji”.

2.

W ewidencji legitymacji, o której mowa w ust. 1, zamieszcza się informacje dotyczące:

1)

numeru legitymacji;

2)

rodzaju wydanej legitymacji;

3)

imienia i nazwiska pracownika ochrony;

4)

numeru i daty wpisu na listę, o której mowa w art. 26 ust. 1 lub art. 27 ust. 1 ustawy;

5)

numeru pozycji, pod którą wpisano dane pracownika ochrony w prowadzonym przez przedsiębiorcę wykazie zatrudnionych pracowników ochrony;

6)

daty wydania legitymacji;

7)

daty zwrotu legitymacji;

8)

utraty przez pracownika ochrony legitymacji ze wskazaniem okoliczności, w których utrata legitymacji nastąpiła, i czasu jej utraty.

§ 6.

1.

Ewidencję legitymacji przechowuje się przez okres 5 lat liczony od dnia zakończenia działalności przedsiębiorcy.

2.

Zniszczenie zwróconych legitymacji przedsiębiorca dokumentuje w formie oddzielnego protokołu, który dołącza się do ewidencji legitymacji.

§ 7.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708, z 2008 r. Nr 171, poz. 1055 i Nr 180, poz. 1112, z 2009 r. Nr 98, poz. 817, z 2010 r. Nr 47, poz. 278, Nr 182, poz. 1228 i Nr 229, poz. 1496, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 170, poz. 1015 i Nr 171, poz. 1016, z 2012 r. poz. 908 oraz z 2013 r. poz. 628 i 829.

Załącznik nr 1   -   Legitymacja pracownika ochrony fizycznej (wzór)

Załącznik nr 2   -   Legitymacja kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej (wzór)

Załącznik nr 3   -   Legitymacja kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego (wzór)