1)
identyfikacja ryzyk występujących w systemie finansów publicznych i podejmowanie adekwatnych
działań w zakresie zarządzania zidentyfikowanymi obszarami ryzyka;
2)
opracowanie systemu upowszechniania informacji z zakresu problematyki, o której mowa
w ust. 1 pkt 2;
3)
proponowanie, koordynowanie, monitorowanie i analizowanie działań organów administracji
rządowej w zakresie działań informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych, podejmowanych
w ramach upowszechniania i promowania problematyki, o której mowa w ust. 1 pkt 2;
4)
proponowanie i wspieranie współdziałania organów rządowych z organami samorządu terytorialnego,
a także organizacjami pozarządowymi w zakresie informacji, edukacji i promocji problematyki,
o której mowa w ust. 1 pkt 2;
5)
utrzymywanie kontaktów, wymiana informacji i doświadczeń z organami Unii Europejskiej
oraz instytucjami innych państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie realizacji
zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2;
6)
opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych mających wpływ
na przebieg realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 2.