1.
Przedsiębiorca, który sprzedał materiały wybuchowe podmiotom, o których mowa w art.
30 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, przekazuje, w terminie pięciu dni od dnia ich sprzedaży,
informację o dokonanej transakcji, w formie pisemnej lub za pośrednictwem środków
komunikacji elektronicznej, organowi, który wydał dokument uprawniający do ich nabycia
- za pośrednictwem komendanta wojewódzkiego Policji właściwego ze względu na miejsce
wykonywania działalności gospodarczej przez nabywcę, a w przypadku gdy nabywcą jest
jednostka naukowa - za pośrednictwem komendanta wojewódzkiego Policji właściwego ze
względu na siedzibę tej jednostki.
2.
Przedsiębiorca, który sprzedał materiały wybuchowe podmiotom, o których mowa w art.
30 ust. 2 pkt 1 lit. b i c ustawy, przekazuje, w terminie pięciu dni od dnia ich sprzedaży,
informację o dokonanej transakcji, w formie pisemnej lub za pośrednictwem środków
komunikacji elektronicznej, organowi, który wydał dokument uprawniający do ich nabycia.
3.
Informację o dokonanej sprzedaży materiałów wybuchowych sporządza się według wzoru
określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4.
Informacja, o której mowa w ust. 1 i 2, przekazana za pośrednictwem środków komunikacji
elektronicznej, powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podpisem potwierdzonym profilem
zaufanym ePUAP.