|
1.
Rola eksperta:
|
|
|
|
|
1)
kontekst społeczny i cele pracy eksperta;
|
|
|
|
|
2)
zakres i granice autonomii eksperta;
|
|
|
|
|
3)
prawne usytuowanie eksperta w komisji egzaminacyjnej i kwalifikacyjnej;
|
1,5
|
1,5
|
-
|
|
4)
edukacyjny kontekst pracy eksperta w komisji egzaminacyjnej i kwalifikacyjnej.
|
|
|
|
|
2.
Prawo w pracy eksperta:
|
|
|
|
|
1)
źródła prawa w Rzeczypospolitej Polskiej;
|
|
|
|
|
2)
kontekst społeczny zmian w prawie dotyczącym systemu oświaty;
|
6
|
6
|
-
|
|
3)
prawo w szkole i placówce oświatowej (statuty, regulaminy, zarządzenia dyrektora,
uchwały rady pedagogicznej);
|
|
|
|
|
4)
podstawy prawne systemu awansu zawodowego nauczycieli (cele, założenia, system, praktyka).
|
|
|
|
|
3.
Zespołowy charakter pracy eksperta:
|
|
|
|
|
1)
komisja egzaminacyjna i kwalifikacyjna jako zespół zadaniowy - grupa a zespół:
|
|
|
|
|
a)
etapy rozwoju zespołu zadaniowego,
|
|
|
|
|
b)
role członków zespołu zadaniowego,
|
|
|
|
|
c)
działanie członków komisji wynikające z przepisów prawa i pełnionych ról zespołowych;
|
11
|
2
|
9
|
|
2)
decyzje indywidualne i grupowe w komisji egzaminacyjnej i kwalifikacyjnej:
|
|
|
|
|
a)
wpływ stylu komunikacji na decyzje podejmowane przez komisję,
|
|
|
|
|
b)
czynniki wpływające na jakość podejmowanych decyzji.
|
|
|
|
|
4.
Egzamin i rozmowa przeprowadzane przez komisję egzaminacyjną i kwalifikacyjną:
|
|
|
|
|
1)
psychologiczne aspekty sytuacji egzaminacyjnej;
|
|
|
|
|
2)
rozmowa jako rodzaj interakcji;
|
11
|
2
|
9
|
|
3)
przebieg egzaminu i rozmowy;
|
|
|
|
|
4)
formułowanie i zadawanie pytań;
|
|
|
|
|
|
5)
rola eksperta w przeprowadzeniu egzaminu i rozmowy.
|
|
|
|
|
5.
Ocenianie dorobku zawodowego nauczyciela:
|
|
|
|
|
1)
rozwój zawodowy nauczyciela;
|
|
|
|
|
2)
dorobek zawodowy nauczyciela;
|
|
|
|
|
3)
psychologiczne aspekty oceniania;
|
|
|
|
|
4)
ocena spełnienia niezbędnych wymagań do uzyskania stopnia awansu zawodowego, zgodnie
z przepisami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
|
18,5
|
3
|
15,5
|
|
5)
kryteria oceny spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 4;
|
|
|
|
|
6)
uzasadnienie oceny spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 4.
|
|
|
|
|
6.
Warsztat pracy eksperta:
|
|
|
|
|
1)
pojęcie warsztatu pracy;
|
|
|
|
|
2)
elementy warsztatu pracy eksperta;
|
6
|
2
|
4
|
|
3)
refleksja nad własnym warsztatem pracy;
|
|
|
|
|
4)
projektowanie własnego rozwoju.
|
|
|
|
|
7.
Etyczne aspekty pracy eksperta:
|
|
|
|
|
1)
funkcje etyki, w tym etyki zawodowej, we współczesnym społeczeństwie;
|
6
|
2
|
4
|
|
2)
normy etyczne w pracy eksperta;
|
|
|
|
|
3)
konflikty moralne eksperta i sposoby radzenia sobie z nimi.
|
|
|
|
|
Razem minimalna liczba godzin
|
60
|
18,5
|
41,5
|