|
Akt Prawny WE/UE
|
Przedmiot
|
Kategoria pojazdu
|
Termin ważności świadectwa zgodności WE lub świadectwa zgodności
|
|
Rozporządzenie UE 595/2009
|
Emisja HDV
|
-
M1, M2 i N1, N2, o masie odniesienia wynoszącej 2610 kg lub więcej,
|
31/12/2013
|
|
|
|
-
M3 i N3
|
|
|
Rozporządzenie WE 692/2008
|
Emisja LDV
|
-
M,
|
1/1/2014
|
|
-
N1,
|
|
|
|
|
-
N2
|
|
|
|
|
-
M1 przeznaczone do zaspokajania szczególnych potrzeb społecznych (z wyłączeniem M1G)
|
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
Bezpieczeństwo i opony
|
-
M, N, O (art. 5),
|
1/11/2014
|
|
-
N i O (art. 6),
|
|
|
|
|
-
M2 i M3 (art. 7),
|
|
|
|
|
-
M, N, O z wyłączeniem opon klasy C3 (art. 8, art. 9 ust. 1 - 4),
|
|
|
|
|
-
M1 z mechaniczną skrzynią biegów, o masie odniesienia nieprzekraczającej 2610 kg i inne
pojazdy, które mają mechaniczną skrzynię biegów i homologację wydaną zgodnie z art. 2 ust. 2 rozporządzenia
WE 715/2007 (art. 11)
|
|
|
Rozporządzenie WE 523/2012
|
System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
|
M1
|
1/11/2014
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
System Elektronicznej Kontroli Stabilności Toru Jazdy (ESC)
|
-
M1i N1,
|
1/11/2014
|
|
-
M3, w tym klasa III,
|
|
|
|
oraz
|
|
|
|
|
M3<16 ton, z pneumatycznym układem sterowania,
|
|
|
|
|
-
N2 z wyłączeniem hydraulicznego i pneumatycznego układu sterowania,
|
|
|
|
|
-
N3
|
|
|
|
|
-
O3 i O4
|
|
|
Rozporządzenie UE 407/2011
|
Obowiązkowa zgodność z wymaganiami regulaminów EKG ONZ
|
M, N, O
|
1/11/2014
|
|
Rozporządzenie UE 407/2011
|
Obowiązkowa zgodność z wymaganiami regulaminu EKG ONZ nr 13, suplement 3 do 11 serii
poprawek oraz z regulaminem EKG ONZ nr 13-H, seria poprawek 9
|
N1
|
1/11/2014
|
|
Rozporządzenie UE 1230/2012
|
Masy i wymiary
|
M2, M3, N, O, homologowane zgodnie z art. 7 dyrektywy 97/27/WE
|
1/11/2014
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
System Elektronicznej Kontroli Stabilności Toru Jazdy (ESC)
|
-
M2,
|
11/7/2015
|
|
|
-
M3 klasy II i B oraz klasy III, z hydraulicznym układem sterowania,
|
|
|
|
|
-
N2, z hydraulicznym układem sterowania
|
|
|
Rozporządzenie UE 78/2009
|
Ochrona pieszych
|
N1
-
nowa kategoria pojazdów
|
24/8/2015
|
|
Rozporządzenie WE 715/2007
|
Emisja LDV
|
-
M,
|
1/9/2015
|
|
|
-
N1 klasy I,
|
|
|
|
|
-
M1, przeznaczone do zaspokajania szczególnych potrzeb społecznych (z wyłączeniem M1G)
|
|
|
Rozporządzenie UE 347/2012
|
Zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
|
-
M2,
|
1/11/2015
|
|
-
M3
|
|
|
|
-
N2
|
|
|
|
-
Poziom homologacji 1
|
-
N3, z wyjątkami
|
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
System Elektronicznej Kontroli Stabilności Toru Jazdy (ESC)
|
-
M3 klasy II i III, z pneumatycznym i hydraulicznym układem sterowania,
|
11/7/2016
|
|
|
|
-
N2, z pneumatycznym i hydraulicznym układem sterowania
|
|
|
Rozporządzenie WE 715/2007
|
Emisja LDV
|
-
N1 klasy II i III,
|
1/9/2016
|
|
|
|
-
N2
|
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
Opony
|
M, N, O, z uwzględnienie opon klasy C3
|
1/11/2016
|
|
Dyrektywa 2006/40/WE
|
Systemy klimatyzacji
|
-
M1
|
1/1/2017
|
|
|
-
N1 klasy I
|
|
|
Rozporządzenie WE 78/2009
|
Ochrona pieszych
|
-
M1 o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2500 kg,
|
24/2/2018
|
|
|
|
-
N1 pochodzące od M1 i o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2500 kg
|
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
Opony
|
M, N, O
|
1/11/2018
|
|
Rozporządzenie WE 347/2012
|
Zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
|
-
M2
|
1/11/2018
|
|
-
M3
|
|
|
|
-
N2
|
|
|
|
Poziom homologacji 2
|
-
N3, z wyjątkami
|
|
|
Rozporządzenie WE 78/2009
|
Ochrona pieszych
|
-
M1 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 2500 kg,
-
N1
|
24/8/2019
|
|
Rozporządzenie WE 661/2009
|
Opony
|
M, N, O
|
1/11/2020
|