1.
Importer, podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przedstawiciel podatkowy
uzyskuje od podmiotu zagranicznego dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol,
z uwzględnieniem rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol
przekazanych w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych
do naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych, niezwłocznie
po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania
banderol podmiotowi zagranicznemu mającemu siedzibę poza terytorium kraju.
2.
Właściciel wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, uzyskuje od
podmiotu prowadzącego skład podatkowy albo od podmiotu mającego siedzibę na terytorium
państwa trzeciego dokument rozliczeniowy z przekazanych mu banderol, z uwzględnieniem
rodzaju, serii, roku wytworzenia, numeru ewidencyjnego i liczby banderol przekazanych
w celu naniesienia na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, wykorzystanych do
naniesienia, uszkodzonych, zniszczonych, utraconych lub niewykorzystanych:
1)
w terminie 7 dni od dnia naniesienia banderol - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych
w składzie podatkowym na terytorium kraju;
2)
niezwłocznie po wyprowadzeniu wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego, nie później
jednak niż w terminie trzech miesięcy od dnia wydania banderol podmiotowi prowadzącemu
skład podatkowy - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym
na terytorium państwa członkowskiego;
3)
niezwłocznie po otrzymaniu wyrobów, nie później jednak niż w terminie trzech miesięcy
od dnia wydania banderol podmiotowi mającemu siedzibę na terytorium państwa trzeciego.
3.
Dokument rozliczeniowy, o którym mowa w ust. 1 i 2, stanowi podstawę dokonania odpowiednich
wpisów do ewidencji.