Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznejz dnia 26 kwietnia 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 773 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110 oraz z 2013 r. poz. 2.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych sfery budżetowej resortu spraw wewnętrznych i administracji   (Dz. U. Nr 82, poz. 494, z późn. zm.3)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 51, poz. 410, z 2010 r. Nr 84, poz. 549 oraz z 2011 r. Nr 130, poz. 756.) wprowadza się następujące zmiany:

1)

tytuł rozporządzenia otrzymuje brzmienie:
„ 
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych
 ”
 ;

2)

w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 

1.

Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych.
 ”
 ;

3)

w § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ 

1.

Pracownikowi Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych wykonującemu czynności kontrolne przysługuje dodatek specjalny w wysokości do 25% wynagrodzenia zasadniczego.
 ”
 ;

4)

w § 9:

a)

po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„ 

2a.

W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się jeden z tych okresów.
 ”
 ,

b)

uchyla się ust. 4;

5)

załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;

6)

w załączniku nr 2 do rozporządzenia:

a)

tytuł tabeli I otrzymuje brzmienie:
„ 

I.

Pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
 ”
 ,

b)

w tabeli II:
  •   -  
    tytuł tabeli otrzymuje brzmienie:
    „ 

    II.

    Pracowników zatrudnionych w Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
     ”
     ,
  •   -  
    lp. 1 i 1a otrzymują brzmienie:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    1
    Główny Inspektor Sanitarny MSW
    XX-XXI
    10
    według odrębnych przepisów
    1a
    Państwowy Inspektor Sanitarny MSW na obszarze
    województwa,
    Naczelnik Wydziału Koordynacji i Nadzoru Sanitarnego
    XVII-XIX
    8
    według odrębnych przepisów
               

  •   -  
    po lp. 2 dodaje się lp. 2a w brzmieniu:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    2a
    Kierownik zespołu
    XV-XVIII
    8
    wyższe
    5
               

c)

uchyla się tabelę IV,

d)

w tabeli VI:
  •   -  
    tytuł tabeli otrzymuje brzmienie:
    „ 

    VI.

    Pracowników innych niż wymienieni w tabelach I i II
     ”
     ,
  •   -  
    po lp. 18 dodaje się lp. 18a w brzmieniu:

    1
    2
    3
    4
    5
    6
    18a
    Kierownik kancelarii
    IX-XII
    3
    wyższe
    1
    średnie
    3
               

§ 2.

Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2013 r.

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 56, poz. 458, Nr 58, poz. 485, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825, Nr 115, poz. 958, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1704, z 2010 r. Nr 105, poz. 655, Nr 135, poz. 912, Nr 182, poz. 1228, Nr 224, poz. 1459, Nr 249, poz. 1655 i Nr 254, poz. 1700, z 2011 r. Nr 36, poz. 181, Nr 63, poz. 322, Nr 80, poz. 432, Nr 144, poz. 855, Nr 149, poz. 887 i Nr 232, poz. 1378, z 2012 r. poz. 908 i 1110 oraz z 2013 r. poz. 2.
3)
Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 51, poz. 410, z 2010 r. Nr 84, poz. 549 oraz z 2011 r. Nr 130, poz. 756.

Załącznik   -   Tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego

   Tabela 1.   

Tabela miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Państwowej Inspekcji Sanitarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Zarządzie Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Biurze Ochrony Rządu


Kategoria zaszeregowania
Kwota w złotych
1
2
I
1 130-1 600
II
1 150-1 620
III
1 170-1 640
IV
1 190-1 660
V
1 230-1 680
VI
1 280-1 740
VII
1 330-1 900
VIII
1 380-2 070
IX
1 430-2 240
X
1 480-2 420
XI
1 530-2 610
XII
1 580-2 820
XIII
1 630-3 040
XIV
1 680-3 280
XV
1 730-3 520
XVI
1 830-3 890
XVII
1 940-4 270
XVIII
2 050-4 780
XIX
2 250-5 540
XX
2 450-6 360
XXI
2 650-7 270
   

   Tabela 2.   

Tabela miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pozostałych pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach budżetowych resortu spraw wewnętrznych


Kategoria zaszeregowania
Kwota w złotych
1
2
Kategoria zaszeregowania
Kwota w złotych
1
2
I
980-1 600
II
990-1 620
III
1 000-1 640
IV
1 010-1 660
V
1 020-1 680
VI
1 030-1 700
VII
1 040-1 850
VIII
1 050-2 010
IX
1 060-2 170
X
1 070-2 330
XI
1 080-2 490
XII
1 100-2 690
XIII
1 120-2 890
XIV
1 160-3 140
XV
1 210-3 390
XVI
1 270-3 650
XVII
1 330-3 910
XVIII
1 430-4 400
XIX
1 540-5 030