Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiejz dnia 10 maja 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich   (Dz. U. z 2010 r. Nr 33, poz. 179) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej   (Dz. U. z 2003 r. Nr 4, poz. 41, z 2006 r. Nr 22, poz. 167 oraz z 2009 r. Nr 17, poz. 89) w § 3 wprowadza się następujące zmiany:

1)

pkt 1-4 otrzymują brzmienie:
„ 

1)

następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a)

podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od linii łączącej głowice falochronów centralnego i zachodniego do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9”N, λ = 014°11'00,8”E i dalej do punktu φ = 54°16'58,2”N, λ = 014°05'13,1”E i dalej do punktu φ = 54°26'26,9”N, λ = 014°05'43,3”E, o szerokościach w dnie: 200 m - od km 0 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6, 240 m - od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

b)

wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym. Szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,50 m, długość toru 1,47 km, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°56'32”N; λ = 14°16'22”E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'32”N; λ = 14°16'22”E,

c)

akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,

d)

akwen podejścia do nabrzeża niskiego przy falochronie wschodnim, o powierzchni 0,23 km2, usytuowany pomiędzy północno-wschodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu oraz północno-wschodnią krawędzią obrotnicy a falochronem wschodnim, ograniczony od strony południowej odcinkiem wyznaczonym przez punkty o współrzędnych w układzie „WGS-84”: φ = 53°55'38”N; λ = 14°18'02”E i φ = 53°55'48”N; λ = 14°17'43”E,

e)

tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m - od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m - od km 2,7 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m - od km 0 do km 3,1; 13,0 m - od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m - od km 5,28 do km 67,7,

f)

Kanał Grabowski o długości 0,45 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), szerokości 90 m i głębokości technicznej 10,5 m,

g)

Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m - od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m - od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m - od km 0,702 do km 0,778; 80 m - od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m - od km 0 do km 0,778; 7,0 m - od km 0,778 do km 1,993,

h)

tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m - od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m - od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m - od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m - od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m - od km 5,03 do km 5,32,

i)

tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;

2)

falochrony w Porcie Świnoujście:

a)

falochron wschodni o długości 2.974,3 m z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,

b)

falochron centralny o długości 1.490 m,

c)

ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,

d)

falochron zachodni o długości 500 m;

3)

stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:

a)

stawy na wodzie - 2 szt.,

b)

stawy na lądzie - 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);

4)

pływające oznakowania nawigacyjne:

a)

pławy świetlne - 27 szt.,

b)

pławy nieświecące - 3 szt.,

c)

pławy świetlne zimowe - 15 szt.,

d)

pławy nieświecące zimowe - 9 szt.;
 ”
 ;

2)

w pkt 7:

a)

lit. a-d otrzymują brzmienie:
„ 

a)

kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,

b)

kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,

c)

kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,

d)

kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,
 ”
 ,

b)

dodaje się lit. g w brzmieniu:
„ 

g)

awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;
 ”
 ;

3)

pkt 10 i 11 otrzymują brzmienie:
„ 

10)

punkt kontroli ruchu statków - 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);

11)

stacja nautyczna Karsibór;
 ”
 ;

4)

w pkt 13 lit. a otrzymuje brzmienie:
„ 

a)

kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.